Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
 

Patrik Barte

Fener Rum Patriği Bartelemos CBS televızyonuna verdiği demeçde patlamış. Türkiye vatandaşı olmaktan mutluyum ama kendimi ülkemde ikinci sınıf vatandaş görüyorum çarmıhata gibiyim demiş.

Bu ifadelerin altında yatan derin gerçekleri kavrayalım değerli okurlar.

Ortadoks rum kilisesi 17 asırdır İstanbulda varlığını devam ettiriyor. 1974 yılında T.C devleti tarafından haklı gerekçelerle faaliyetine son verilmiştir. Patrik efendinin derdi, Heybeliada ruhban okulunun açılmamış olmasıdır. Son olarak bu konuda en olumlu yaklaşımı AKP hükümetinin göstermiş olmasına rağmen, okul bir türlü açılamıyor. Rumların HALKI dedıkleri ruhban okulu için başta Obama olmak üzere tüm ABD ve AB, de EKÜMENİK partik tarftarları uluslararası politik baskı yapmaktadırlar.

İstanbulda sayıları dört bin kişi kadar kalmış rum vatandaşlarımız için yenı papazlar yetişmezse, kilisenin papazsız kalacağı endişeleri vardır.

Birşeyler ters gitmiş olacak ki, Bartelemos ver yansın ediyor. Rumca eğitim veren okulun açılması neden bu kadar önemli anlıyamadım. Okulun eğitim dili Rumca bu konuda Atinada yetişen din adamları neden görev yapmasın.

Ekümenık demek uluslararası platformada minik bır iç devlet demek. Yani gizli Vatikan anlamında bır işlevi olacak. Elçileri ve bağımsız politikası olacak.T.C, nın bu oluşuma izin vermesi mümkünmü, ama istekler ve çalışmalar devam etmektedir.

Barışın hadimi olduğunu ifade eden patrik neden beşyüz yıldır kapalı olan halk arasında KİN kapısı denen kapıyı açmaz. Yeryüzünde her dinden veya ateist, de olsa kapısı kapalı bir islam mabedi varmıdır. Bu ınat ve kapalı kapı açıkca neyi ifade ediyor.

Sayın Erdoğanla son konuşmasında OBAMADA ekümenik patrik diyor. Bu ifadeler anladığım için yazıyorum resmi tercüman tarafından çevrilmemiştir. Ey ABD başkanı hiç işin kalmadı, da Türkiyedeki patrik derdinemi düştün. Biz ABD, de etnık kızıldereli okulu aç, enstitü kur diyor muyuz?

Ülkemızde almanca, ingilizce, v.b dillerde eğitim yapan okul unıversite var. Pekı neden rumca eğitim verecek olan ruhban okulu açılmaz izin verilmez. Merak konusu budur ve gerçekde şudur.

Ruhban okulunun T.C milli eğitim bakanlığına ve Ülkemiz eğitim yasasına tabi omasını şart koşuyoruz.RUHBAN OKULU bu şartlarda bu okulu açmam. Milli eğitim bakanlığına bağlı olmam.Ben tamamen bağımsız bır okul istiyorum diyor.

Dünyada hiçbir bağımsız devlet eğitim bakanı ve yasasına bağlı olmuyacak okula ızın vermez tabıkı T.C , de vermez işin özü budur. Aksini iddia eden varsa yazın lutfen.

Ülkemizde özgür ve itibarlısın patrik efendı 17 asırdır Türk yurdunda bahtiyarsın bahtiyar ol emi.

 
Toplam blog
: 233
: 364
Kayıt tarihi
: 02.07.09
 
 

Satış ve pazarlama uzmanıyım. Büyük ve yerel şirketlerde bölgesel ve ulusal satış ve bayii organizas..