Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Paylaşarak rahatlıyalım.

-Neye güveneceğiz?
-Kime inanacağız?Adam gibi politikacı mı kaldı?
-Burası Türkiye;işini bilen kaptan.
-Adamın varsa her yerde ''haklısın''.
-Boşuna uğraşma , dava edip de ne yapacaksın. Bizim gibi insanların davası kırk yıl bitmez. Git gel Konya altı saat, onunla mı uğraşacaksın. Ölmediğine şükret !
-İşin yoksa şahit ol, paran çoksa kefil ol.
-Kamyon şöförüyüm. Varacağım yere geç kalmamak için, nerde polis durdursa rüşvet vererek geçtim. İki kuruşa bile tenezül edip ceza vermeyi unutuyorlar!
-Burada yabancı olarak yaşamak ateşten gömlek; yolda dümdüz de gitsen de laf atıyorlar. Kazıklamak için ellerinden geleni yapıyorlar. Hele de dilimizi bilmiyorsa..
-Öğretmenim. İdealist olmaya , işini gerçekten yapmaya gelmiyor. Dersini anlat ve çık. Fazlasını öğrenci de yönetim de istemiyor.
-Adam elinden gelse bizi köle gibi çalıştırıp beş kuruş vermeyecek. Ne zaman sigorta yapacaksınız? Demeye korkuyorum; beni kapının önüne koyar diye.
-İki adım ötede aynısı elli kuruş, burda niye yüz kuruş? Almazsan alma be kardeşim, git sende ordan al !
-Yağmur yağıyor. Orası kısa mesafe. Şimdi trafik vardır orda. Gidemem !(taksi şöförü)
-Elinin hamuruyla sende trafiğe çıkma, işte böyle sıkışırsın ! (erkek taksi şöförü)
-Bu yakadan öteki yakaya iki kişi misafirliğe gitmeye kalkış, elin boş da gitsen bilmem kaç lira kardeşim. İki kere gidersen ayvayı yedin demektir; gitti çocuğun süt parası.
-Kayıt parası yok diyorlar, üçyüz lira bağış istiyorlar, ne iştir anlamadım. Vermesem , kayıt sırası geçer diyorlar. Verme de dur şimdi. Şikayet ettim, ''yok öyle bir şey ''vermeyin diyorlar. Çevir kazı yanmasın misali..!
-İki bin lira maaş alıyorum da ne oluyor ? Sekiz yüz kiraya, asgari bir okadar da elektrik, su, doğalgaz, telefona gidiyor. Geriye ne kaldı ? İşe çoğu yürüyerek gidiyorum. Sigara içmiyorum. Gezmek gibi bir lüksüm de yok. Yoksa gerisi hiç birine yetmez. Ya daha az olsaydı maaşım; katakülleye bulaşma da dur o zaman!
-Elin oğlu katlar, yatlar alıyor sen hala yerinde say !
-Bak şu karşıdakilere.Adamın ne iş yaptığı belli değil ama, lüks içinde yaşıyor.

Yukarıda yazdığım konuşmalar sadece, günlük hayatımızın bir noktası sayılır. Cümlesini yazmaya ne sabrım, ne de sinirlerim yetmez .
Bu kadarını niye mi yazdım ? Dün gece misafirlerimiz vardı. Konularımızın özetiydi bunlar. Bu konuşmaların ardından sabaha kadar vatandaş olmanın güvensizliği ile gözümü uykumu tutmadı..

Biraz da siz ekleyin sizi uyutmayan halleri. Paylaşarak rahatlıyalım arkadaşlar!

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..