Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Paylaşım

Paylaşım
 

Çanakkale


Yetiştiğim ve yaşadığım toplumun değerlerine saygılıyım. Ve bu güne kadar böyle yaşadım. Halen de yaşıyorum. Ben ahlaksız değilim. Hiçbir zaman da olmadım!

Çocukluğumda, babamdan duyduğum şu sözü hiç unutamadım. “ Kazanılan 1 kuruş, bulunmuş 5 kuruştan daha değerlidir…” Hmmm!... Daha sonraları öğrendim ki bu söz; hukukçu, siyasetçi , yabancı devlet adamı Abraham Lincoln' e aitmiş. .. Anlaşılıyor ki babam; bizim ahlaklı yetişmemiz için, kendi toplum değerlerimizin yanı sıra, yabancı toplumların iyi ahlak değerlerine de önem vermiş ve benimsemiş!...

Büyükannem, namazını kıldıktan sonra bize hep öğütlerde bulunurdu. Hiç unutamadığım sözü hala kulaklarımdadır. “Kuzucuklarım, canlarım. Sakın hiç kimsenin hakkına el uzatmayın! Sakın! Çünkü yarın öldüğümüz zaman kul hakkı ile Allah’ ın huzuruna asla çıkamayız. Ne demiş Rabbimiz :Tüm günahlarınla huzuruma gelebilirsin; ama kul hakkı ile asla huzuruma çıkma!...” Evet, öylesine anlamlı ve kesin bir hüküm. Çok etkilenmiştim çok! Benim aklım çıkar; başka bir insanın hakkı olan bir kuruşa ve bir lokma ekmeğe yan gözle bakamam !!! İnanın ben; hep uzaklaşırım kul hakkı yiyenlerden. Zaman zaman aptalca sorarım "siz öbür dünyada nasıl ödeyeceksiniz hesabı???..." diye ve onlara çok ama çok acırım!

Ben, küçüklerime sevgiyle yaklaşıp, büyüklerime saygılı davranırım. Karınca, kelebek, kirpi, tavşan, kuş, kaplumbağa, ceylan, kedi ve köpek, tüm hayvanları ; ağaçları ormanları, yeşil tepeleri, vadileri ovaları , gölleri, sever ve korumaya çalışırım. Çalışırım ama... Pek başarılı olamam!!!

Mustafa Kemal ATATÜRK’ ün ilke ve devrimlerine bağlı kalarak büyütüldüm. Dedem; İstiklal Savaşı Gazisiydi. Ondan dinlediğim öyküler sayesinde, ordumuzun kahramanlığını ve ne kadar asil bir soydan geldiğimizi öğrendim. Şerife Onbaşı’ lar, Tayyar Rahmiye' ler, Klavuz Hatice’ ler, Satı Kadın' lar, Süreyya Sülün’ ler , isimlerini işittiğim kahraman ve asil Türk Kadınlarıydı.

Çağdaş, laik, çalışkan, başarılı, dürüst ve onurlu emekli memurum. Aynı ahlak anlayışı içerisinde iki evlat yetiştirdim… Onlar da şu an ekmeklerini alınlarının teri ile kazanıyorlar. Aynı ahlak kuralları çerçevesinde çocuklarını büyütüyorlar…

Ben; Türkiye Cumhuriyeti ‘ nin bir vatandaşıyım. Ve Mustafa Kemal ATATÜRK’ ün TÜRK, ÖĞÜN, ÇALIŞ, GÜVEN sözüne de bağlıyım… Bu söylediklerim benim yaşamımın aynasıdır efendim! Ve benim ahlak anlayışımın ifadesidir.

Türkiye Cumhuriyeti’ nin kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ve kahraman silah arkadaşlarını, şükran ve minnetle anıyor, saygılarımı sunuyorum.

Türkiye Cumhuriyeti’ni korumak için canını veren şehitlerimize tanrıdan rahmet; kederli yakınlarına ve güvenli ordumuza sabır ve baş sağlığı diliyorum.

Emel Aygören Şen PAYLAŞIM...

 
Toplam blog
: 161
: 735
Kayıt tarihi
: 26.01.08
 
 

1955 yılının, aydınlık Nisan sabahlarından birinde; 22 Nisan sabahı duyulmuş ilk avazlarım… Üsküdar ..