Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '10

 
Kategori
e-Ticaret
 

Paypal hesabımdan 2 kere para çekmiş

Paypal hesabımdan 2 kere para çekmiş
 

Başıma gelen bu olaydan sonra Milliyet Blog‘a uzun bir açıklama yazıp sizleri bilgilendirmenin mantıklı olacağını düşündüm.

Olayları en baştan anlatmak gerekirse bir internet sitesinden paypal üzerinden bir alışveriş yaptım ve bu alışverişten 3-4 gün sonra acaba kaç para çektiler hesabımdan diye banka şubesine gittim. Oradan bana iki adet çıktı verdiler. Birinin üzerinde dönem hareketleri diğerinde ise gün sonuna girmemiş dönem hareketleri yazıyordu. Dönem hareketleri yazan kağıda baktığımda yaptığım alışverişin tutarı 45.09 tl olarak gözükürken gün sonuna girmemiş dönem hareketleri yazan kağıtta ise aynı alışveriş 45.78 tl olarak gözüküyordu ve bunu görünce şok oldum, çünkü yaptığım bir alışveriş iki kere kredi kartıma yansımıştı. Hemen gişedeki bayana durumu anlattım; ama görevli bayan bana “Siz iki kere alışveriş yapmışsınız, bakın tutarlar farklı, bu iki farklı alışveriştir, o yüzden iki tutarı da ödeyeceksiniz.” dedi. Ben durumu açıklamaya çalıştıkça bayan iyice ters konuşmaya başladı ve “O zaman telefon bankacılığını arayın.” diye beni başından savuşturdu. Ben yılmadım, gittim bir de telefonda 25 dakika derdimi anlattım; fakat yine aynı cevapla karşılaştım. “İki farklı tutar gözüküyor, o yüzden ödeyeceksiniz ya da paypal’ı arayın, derdinizi oraya anlatın.” Dediler. Fakat paypal’ın malesef Türkiye’de herhangi bir yardım servisi olmadığı için Amerika’yı arayıp derdimizi çok sağlam bir İngilizce ile İngilizce anlatmak zorundayız. Sonrasında ise boynum bükük bankadan ayrılmak zorunda kaldım. Eve gelince acaba benim gibi başka insanlar da böyle sorunla karşılaşmışlar mı diye araştırma yaptığımda benim gibi mağdur olan birçok insanın yazısını okudum ve oradan şunları öğrendim Eğer karşı taraftan takas onayı gelmezse (paypal dan), onay bekleyen harcamalar kısmında görünen miktar 3 hafta sonra siliniyor. Eğer paypal da ki hesabında ikinci bir ödeme görünmüyorsa büyük ihtimalle takas onayı Hsbc’ye gelmez, o işlem iptal edilir ki benimki edildi. Ya da kur farkından dolayı 2 farklı bakiye çekiyorlar, daha sonra gün sonuna girmemiş dönem hareketleri yazan yerden düşüyor yaptığımız ödeme, şeklinde yazılar okudum ve bekleme koyuldum.

Bu olaylardan iki hafta sonra hesabıma baktığımda gün sonuna girmemiş dönem hareketleri kısmında yazan 45.78 tl olan bakiye gözükmüyordu, sadece dönem hareketlerinde gerçekte yaptığım 45, 09 luk alışveriş gözüküyordu. Daha sonra bir alışveriş daha yaptım, bu sefer 1 hafta sürdü bu durum.
 
Toplam blog
: 3
: 2848
Kayıt tarihi
: 20.12.07
 
 

Bursalıyım. Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi 3.sınıf öğrencisiyim. 'Aklımd..