Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '08

 
Kategori
Futbol
 

Pazar günü daha çok sevineceğiz

Pazar günü daha çok sevineceğiz
 

milliyet.com.tr'den alınmıştır.


Daha önce bizm önümüzü kesen İsviçre'yi böyle bir organizasyonda kendi saha ve seyircisi önünde saf dışı bırakmak, gerçekten çok sevindirici... Buna hiçbir itirazım yok.

Fakat pazar günkü maçı hiç hesaba katmadan bu turnuva adına seviniyorsak, biraz erken değil mi?

Gerçi bugün ben kime rastladıysam, "İsviçre'yi yeneceğiz" demiştim. Gruptan çıkacağımıza da inanmıştım. Madem ki kalan iki maçı alırsak çeyrek finale kalabiliyoruz, o zaman yeneceğiz ve kalacağız, başka yolu var mı" diyordum.

Çok önceden verilmiş bir sözüm dolayısıyla maçı da izleyemedim. Bir ara devrenin 1-0 aleyhimize kapandığını duyunca, üzüldüm ama ümidimi yine kaybetmedim.

Son dakikalarda eve yetişmeye çalışırken tam kapının önünde, evlerden yankılanan sevinç çığlıklarıyla, takımımızın maçı kazandığını öğrendim.

Gollerimizi atan Semih ve Arda başta olmak üzere, yaptığı güzel kurtarışlarla başka gol yemeyen Volkan'ı ve takımdaki bütün oyuncuları bütün kalbimle kutluyorum.

*****

Galibiyet güzel şey... Kazanmak çok özel ve çok güzel bir duygu... Kyybetmek de elbette çok kötü... Düşünün... Kendi saha ve seyircisi önünde bize yenilen ve turnuvadan kopan İsviçreli oyuncuların, teknik adamların ve seyircilerin halini düşünün... Bu akşam onların yerinde olmak istemezdim.

Bu gece şans bizden yana güldü. Hani derler ya papaz her zaman pilav yemez...

*****

Ben Çekler'i de yenerek finallere katılacağımıza böylesine inanmışken, maç sonrası yapılan yayınlarda, "Çeklerle berabere kalırasak ne olacak?" sorusunun sorulması beni kahretti.

Bu size biraz abartı gibi gelecek ama, amaç galibiyet olursa, belki berabere de kalabilirsiniz ve kurallara göre ne yapılması gerekiyorsa yaparsınız.

Ama amaç berabere kalmaksa, yüzde elli yenilme ihtimaliniz var demektir. Bu anlayış performansı düşürür ve oyuncuları olumsuz etkiler.

Hayatta maalesef istediklerimizden hep azını elde ederiz. O yüzden çıtayı yüksek tutmakta her zaman fayda var.

Eğer Fatih Terim, oyuncularımızı beraberliğe motive ederse, şansımızı çok zora sokarız. Tek amaç galibiyet olmalıdr. Zaten grup maçlarında Çekler'i yenmeyi bile düşünmeyen bir takımın finale kalması ayıp olmaz mı? Kalsa da bu takımdan daha ileri seviyede bir başarı beklenir mi?

*****

İki maçta da galibiyet alıp finalden çıkacağımız inancını hâlâ muhafaza ediyorum. Birinci maçı kazandık. Şimdi sıra ikincisinde... Futbolcularımız da bu nüansı anladılarsa, pazar günü sevincimiz daha da büyük olacaktır...

Yoksa televizyoncularımızın yaptığı gibi, pazar günü "beraberlik" ayağına yatarsak, korkarım sevincimiz kursağımızda kalır.



 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..