Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Pazar kahvaltısı

Pazar kahvaltısı
 

Baktım bazı beyler bile yemek tarifi, tatlı tarifi, turşu tarifi veriyorlar. Hünerlerini sergiliyorlar. Kıskandım benimde yemek konusunda bir bloğum olsun istedim. Öyle ahım şahım bir tarif yazmayacağım çünkü o işi ustalarına bırakmak gerektiğini düşünüyorum.

Usta aşçılar derler ki aynı malzemeyi üç ayrı hanıma verin. Üç ayrı lezzet çıkar ortaya. Tariflerde ölçüler olmasına rağmen her insanın el ölçüsü göz ayarı farklıdır. Ve sonuçta da farklı tatların çıkması doğaldır.

Şİmdiiii ben sizlere çayın yanına çıtır çıtırnar gibi pratik ve ekonomik biri tarif vereyim.

Tembellere, çalışanlara, acil misafiri gelenlere, single yaşayanlara, pazar günleri kahvaltıya uyacak Ve de bayat ekmeklerinizi değerlendirecek bir tarif.

Taze ekmekle de yapılır fakat bayat ekmekleri değerlendirme adına leziz bir tat...

Ekmeklerimizi ince ince dilimleyelim.

Çukur bir kabın içine yumurta, beyaz peynir ve dışarıda yumuşamış tereyağını koyalım. (yumurta sayısını ve diğer malzemenin miktarını ekmek dilimlerine göre ayarlayabilirtisniz.)

Çatalla iyice ezip çırpalım. Bulamaç haline geldiğince bir kaşık yardımıyla dilimlerin üzerine bolca sürelim. Tepsiye sıralayıp fırına sürelim.

Sizde bu arada çayınızı hemen ocağa koyun... Çay demleninceye kadar fırındaki ekmek dilimleri de nar gibi kızarmış mis tereyağ kokuları içinde hazır olacaktır. Çayın yanında çıtıt çıtır sıcacık yedikçe yiyesi geliyor insanın. Tavsiye ediyorum.

Bizim pazar günlerinin tüm aile birlikteyse vazgeçemediği bir tattır.

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun:)

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..