Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '10

 
Kategori
Reklam
 

Pazarlama gerçekten önemli mi?

Herkese selamlar

Bugün pazartesi.. Arefe.. Çalışıyorum (!).. İlk 3 saat azimle çalıştıktan sonra dağıldım.. Malum tatil moduna girdim. Çoktandır dolaşmıyordum bloglara takıldım biraz. Olgar Ataseven'in bloguna denk geldim bir şekilde, blog başlığı der ki "Pazarlama & Satış Akademisi".. Ben de takılayım biraz dedim..

Beni bilen bilir, hiç pazarlama adamı değilimdir, ağzım laf, kafam iş yapmaz pazarlama konusunda. Fakat Dataport'ta 2 sene boyunca pazarlama tarafının da ucundan tutmak zorunda kalınca bir ton e-book , makale vesaire okumuşluğum ve pazarlama okuyan, yazan, düşünen arkadaşları anlamaya çalışmışlığım mevcut.. Hal böyle olunca blogu biraz inceledim, Olgar Bey'in yazıları içinde küçük turlar attım ve benim dünyamdan ne kadar farklı bir alemde yaşadığını gördüm. Daha doğru bir anlatımla, kendime çizdiğim minyatür dünyanın dışında daha bilmediğim, tatmadığım çok fazla şey olduğunu anladım belki 1 milyonuncuya.. Teknik bir adam olarak, kötü yazılımcıların da aslında pazarlamayı biraz olsun bilmeleri gerektiğini düşünüyorum. Ve bu konuda işin daha giriş seviyesinde bile "vay be bunu hiç düşünmemiştim" diyorsam -ki hala diyorum, sanırım hep diyeceğim-, başlıkta sorduğum soruyu daha çok soracağım demektir.

Mesela bahsettiği fındık olayı. Bu fındık esprileri senelerce döndü durdu arkadaşlar arasında.. Gerçekten bir pazarlama kurgusu neticesinde bu şakaların hayatımıza girdiğini, fındığın gözümüzdeki-aklımızdaki yerinin değiştiğini ancak bahsettiğim blogu okuyunca anlayabildim.. Bir grup adam oturuyor, bunları yazıyor/çiziyor, biz de okuyoruz, seyrediyoruz ve hayatımızın önemli bir kısmı da bu tip olgular üzerinde yürüyor, yani yönlendiriliyor. Aslında inanılmaz.. Bir aganigi-naganigi (artık doğrusu herneyse), Özkan'ın ağzından çıktığı haliyle, komik, anlamlı.. En az 100 defa söylemişliğim vardır.. Yani.. Hayatım, ucundan-köşesinden de olsa bir grup insan tarafından, hiç farkına varmadan değişmiş.. Bu iyi mi-kötü mü tartışmayacağım.. Sadece artık farkına vardım diyorum..

Artık 10 sene önceki Ali değilim.. Ve emin olun pazarlama önemlidir.. Çok önemli.. Bence Olgar Ataseven'in blogunu bir ziyaret edin..

Kendinize iyi bakın..

Sishe

 
Toplam blog
: 6
: 1114
Kayıt tarihi
: 23.11.10
 
 

1970 Adapazarı doğumluyum..