Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Abdurrahim Akış ve Hayata Dair Yazıları

http://blog.milliyet.com.tr/medyatakip

08 Şubat '11

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
1545
 

Pazarlamanın Etkin Yöntemleri

Pazarlam işinde çalışanlar eski yöntemleri deneyerek yeni trendlere göre iyi bir satış yapmanın peşindeler, oysa ABD'de ki bir pazarlama yöntemi bize uymayabilir. ABD'nin demografik özellikleri ve sosyo ekonomik özellikleri bizimkilerle uyuşmamaktadır. Bugün ABD, Avrupa ve dünyanın başka bir ülkesinde denenmiş başarılı bir pazarlama uygulamasını bize uyarlamak gerekir ki uygulamada verim alabilelim ve bu yöntemi etkin kullanabilelim. 

Pazarlamada bence eski yöntemlerin hepsi demode olmuş, yeni yeni pazarlama stratejiler geliştirilmiştir. Örneğin dizilerde giyilen bir gömleğin hangi markanın gömleği olduğunu merak ediyor, ya da takılan bir takının hangi firmanın vitrininde olduğunu düşünmeye başlıyorlar, son olarak Mühteşem Yüzyıl filmi bir çok pazarlama ve satış stratejilerden daha etkili bir yöntem olduğunu bize gösterdi, Hürremin yüzüğü, takıları ve kullanılan her ürün bir markanın açıkça reklamıdır. Bu yöntemden daha etkili bir yöntemin olduğunu düşünmüyorum. Ağızdan ağıza yapılan pazarlama yön değiştirdi. 

Şimdi dizilere yeni bir ekonomik katkı yolu açılmış oldu. Burada yapımcı firmalar bu etkin yöntemleri markalarla paylaşmalıdırlar, reklam sektörüne yeni bir hareketlilik getirecektir. 

Eskiden yapılan yöntemler etkin iken şimdi uygulandığında neden etkin olmadıklarını şöyle bir düşündüğümüzde; eskiden sayılı markalar var idi, teknoloji bu kadar gelişmemiş ve herkes her markadan haberdar değildir. Markalar kendi bölgelerin dışında pek tanınmıyordu. Oysa bugün internet ve yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanan Sosyal Medya ile herkes her markanın ürününe rahat ulaşabilir; özelliklerini inceleyebilirler. Hal böyleyken markalar eski metotlarla varlığını koruyamaz ve sürdüremezler. Artık markaların pazarlaması görünebilir olması göze ve yaşam biçimlerine hitap etmesi lazım. 

Bugün Sosyal Medya'yı etkin kullanmayanlar gelecekte yok olup gidecekler, Bugün Sosyal Medya'yı etkin kullanan sınırlı sayıda markalar var; bunlardan Coca Cola, Telekom, Akbank, AVon, Onur Air, P&G Prima Dünyası, Samsung Türkiye, Pegasus Havayolları, Garanti Bankası ve THY 

Bu markalar diğerlerine de örnek olacağını tahmin ediyoruz. Markanıza değer katmak için, Markanız Referansınız olmalı şiarı ile hareket etmek gerekiyor. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 1085
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

İstanbul Üniversitesi Ekonometri bölümü 2000 yılı mezunuyum. Şu anda Medya takip hizmetini sunan ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster