Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '15

 
Kategori
İnançlar
 

Pazarlık sünnet midir?

Hayatta pazarlığı beceremem!

Çok kazık yemişimdir bu yüzden!

Bir gün önce bana yüksek fiyat çeken birinin sonraki gün yanımdaki arkadaşıma aynı malı daha düşük fiyattan satmaya kalkması beni derin hayal kırıklığına uğratmıştı.

Tabi yıldızlara çıkmıştım!

Bizim insanımızda pazarlık yapmak sünnettir diye bir algı oluşmuştur.

Sanki Peygamberin bütün sünnetlerini yapıyormuş da onu da eksik etmeyelim anlayışıyla yapılan bu işler tümüyle şeytanidir.

Peygamberi de yapacağı üç kağıda alet etme cüretidir bu!

Evet!

Çünkü Peygamber öyle demiyor!

Bakın “Kütüb’ü Sitte’de”  Pazarlık bahsinde bu konuda Peygamberden ne rivayet ediliyor.

6637 - Kayle Ümmü Beni Emmar radıyallahu anha anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam'ın yaptığı umrelerden birinde kendisine Merve'de yaklaştım ve: "Ey Allah'ın Resulü! Ben alıp satan bir kadınım. Bir şeyi satın almak istediğim zaman arzuladığımdan daha düşük bir fiyat teklif ediyorum. Sonra yavaş yavaş artırarak arzuladığım fiyata geliyorum. Bir şeyi satacağım zaman da, önce, satmayı arzuladığım fiyattan daha yüksek bir fiyat teklif ediyor, sonra yavaş yavaş inerek arzuladığım fiyata geliyorum, (böyle yapmama ne dersin?)" dedim.

Şu cevabı verdi: "Ey Kayle, böyle yapma. Bir şey satın almak istedin mi, düşündüğün fiyatı söyle, sana verilsin veya verilmesin."Aleyhissalatu vesselam sonra şunu söylediler: "Bir malı satmak istediğin zaman da versen de vermesen de (yüksek fiyat değil) satmak istediğin fiyatı söyle."

Neymiş?

Demek ki, elimizi verip kolumuzu sakata getirmeden bu pazarlık huyundan vaz geçmemiz lazım!

Ben diyeceğim ben işiteceğim o ayrı!

 

 

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..