Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Dicle Dilan Salman

http://blog.milliyet.com.tr/dicledilansalman

26 Şubat '19

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
372
 

PCOS'la Kilo Verilir mi?

Polikistik over sendromu nerdeyse üç kadından birinde görülen endokrin bozukluklardan biri. PKOS tanısı almış kadınların yaklaşık %50'i obez olup, insülin direnci, dislipidemi, hipotroidi, saç dökülmesi gibi sorunları oluşmaktadır. Sağlıklı bir kadına göre kilo verme süreçleri daha yavaş ilerler, ancak kişiye özgü beslenme sistemiyle imkansız olmadığının altını çizmek gerekir.

 

PCOS TİP2 DM, KALP HASTALIĞI, YÜKSEK TANSİYON, YÜKSEK KOLESTROL RİSKİNİ ARTTIRIR.

 

Tedavide diyet ve egzersiz gibi yaşam biçimi değişiklikleri ile doğum kontrol hapları ve insülin duyarlılığını artıran ilaçlar ve antiobezite ilaçlarının kullanımı söz konusudur. 

Yapılan bir çalışmada; kiloda %5 AZALMA bile insülin direnci ve testosteron düzeylerini azaltır, menstrüel fonksiyonlar, ovulasyon ve erkek tipi kıllanma semptomları düzelir. 

 

Yapılan başka bir çalışmada, düzenli fiziksel aktivite yapmayan, sadece oral antidiyabetik ilaç kullanan hastalar geliş sırasına göre, normal proteinli diyet (NPD) ve yüksek proteinli diyet (YPD) olarak iki gruba ayrılmış, yüksek YPD uygulayan PKOS’lu hastalarda NPD uygulayan PKOS’lu hastalara göre ağırlık kaybı, BKİ, bel çevresi, kalça çevresi, bel/kalça oranı, boyun çevresi ve bel/boy oranındaki azalmaların daha fazla olduğu görülmüştür.

Hafif şişman ya da obez kategorisindeyseniz beslenme eğitimi ve diyet programlarıyla sağlıklı vücut ağırlıklarına ulaşmak için mutlaka bir diyetisyen desteği almalısınız.

 

Peki, en temelde neleri değiştirmeliyiz?

Düşük glisemik indeksli diyete geçilmelidir. Yani posalı yiyecekleri arttırmalı, kompleks karbonhidratlara geçilmelidir.

Posaya günlük 30 gram diyetinizde yer vermelisiniz.

Doymuş yağlardan uzak durup bitkisel yağlara yönelmelisiniz.

Uzun süreli açlıklardan uzak durarak ani açlık ataklarını önlemelisiniz.

Düzenli egzersiz, hem insülin dengesi hem de kilo kaybını sağlamak için şart!

Ödem problemi için 2.5-3 litre su tüketmelisiniz.

D vitamini ve B12 vitaminlerinizi mutlaka kontrol ettirmeli, eksikse vitamin takviyesi yapmalısınız.

Aşırı kafeine dikkat edilmeli. Çay, kahve 5 bardağı geçmemelidir.

Öğün sayısını 5-6 arasında tutmalısınız. 

Tuzu hayatınızdan çıkarın.

MEYVELER YASAK DEĞİLDİR. TÜKETEBİLİRSİNİZ. Çünkü vücudunuz bu şekeri metabolize edebiliyor.

Yanlış diyet uygulamaları tatlı isteğini arttırdığı için mutlaka kişiye özgü beslenme tedavisi almanız gerekmektedir. Çok canınız istediğinde bir parça bitter kaçamağı yapabilirsiniz.

Regl döneminiz yaklaştığında ise bloglarımdaki ödem attırıcı içeceği yapabilirsiniz.

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 8
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 252
Kayıt tarihi
: 24.09.18
 
 

Merhaba, ben Dicle Dilan Salman. Ege Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik bölümünden mezun oldum. B..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster