Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '17

 
Kategori
Üniversiteler
 

PDR öğrencisi Gökhan Güler ile...

PDR öğrencisi Gökhan Güler ile...
 

Gökhan Güler


Karadeniz Teknik Üniversitesi  PDR  Öğrencisi  Gökhan Güler:”İnsanın kendini kanıtlamak istediği, anlatmak istediği ve kendisine dair tanımak istediği şeyleri, herhangi bir kitabın sayfasını okuduğu zaman rahatlıkla bulabileceğini düşünüyorum”
 
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz bugüne kadar?
 
GÖKHAN GÜLER- Öncelikle, kendimi  ifade etmemde bu bölümü bana ayırdığınız, bu inceliği gösterdiğiniz için sizlere çok teşekkür ediyorum Sayın Turan Bey.
 
İsmim Gökhan, soy ismim Güler. 1994 senesinin Kasım ayında Bursa’da dünyaya geldim. İlkokul ve ortaokulu, Bursa Davutkadı Eşref Evcil İlköğretim Okulu’nda okudum. Sonrasında
Bursa Nuri Erbak Lisesi’nde lise hayatıma devam ettim ve liseyi dereceyle bitirerek, hayatımın olağanlaşacağı ve bir o kadar da renkli olacağı üniversite yıllarım başladı. İlk olarak Tokat’ta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünü kazandım. Bu şehri ve insanlarını, bu şehre ilk ayak bastığım andan itibaren çok sevdim. Ortalama üniversite hayatımın ilk bir buçuk dönemini bu üniversitede okudum ve bu şehrin güzel insanlarıyla bir
arada yaşadım. Sonrasında birinci sınıfın ara döneminde yeniden üniversite tercihlerinde
bulundum ve Trabzon’u yazdım. Şuan da Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde Psikolojik
Danışmanlık ve Rehberlik bölümünün son sınıf öğrencisi olarak devam etmekteyim.
 
SORU-.Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesi ? PDR neden Tokat? Bu bölümde 1 yıl okuyarak KTÜ ye geçmenizin sebebi nedir?
 
GÖKHAN GÜLER -Aslında burada nedenden ziyade iyi ki Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve iyi ki Tokat diyerek başlamam cümleme daha doğru olacaktır. Üniversite tercih sıralamam da Tokat’ı ilk sıraya yazmak benim için büyük bir avantajdı. Bilhassa bu bölümü istediğim için, sıralama olarak da Tokat şehri geldiği için baya mutlu olmuştum. Tabi bu süre zarfında Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nde birinci sınıfın, ilk dönemi ve ikinci dönemin ikinci yarısına kadar Gaziosmanpaşa Üniversitesi’nin öğrencisiydim. Daha sonrasında ara tercihlerde bir fırsat çıktığı için bunu değerlendirmek istedim. Bu yüzden ikinci tercihlerimde Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi yazdım ve şuan burada son dönemle birlikte okulumu bitiriyorum.
 
SORU- Bu bölümü tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var
 
GÖKHAN GÜLER- Bu bölümün ilgi çekici ve bir o kadar da farklı kılan, özel yapan tarafı, diğer insanlara verilen bir yardım süreci olmasıdır. Tercih etmemin nedenlerinden biri olarak bu noktasını gösterebilirim. Diğer insanların hayatına dokunmak, onların bu zorlu süreçlerinde yanında olmak bu mesleğin belki de en kutsal taraflarından bir tanesi olarak değerlendiriyorum. Tabi bu süreçte (yani seçmeden öncesi ve sonrası) bu mesleğe bakış açım değişmedi. Hatta şunu belirtmek isterim ki bu mesleğe daha bir hırsla ve tutkuyla sarıldım. Bu süreçte hem Gaziosmanpaşa Üniversitesi hem de Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde ki öğretmenlerimin çok büyük emekleri ve katkılarının olduğunu belirtmek isterim. Çünkü bu süreçte onlar sadece eğitim hayatımıza dokunmadı aynı bu meslekte olduğu gibi düşüncelerimize, hayatlarımıza ve kalplerimize dokundular.
 
SORU- Ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur?
 
Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir?
 
GÖKHAN GÜLER- Ailem Bursa’da yaşıyor. Şuan ebeveynlerimin her ikisi de hayattalar. Annem şu süreçte hala dokumacılık ile uğraşıyor. Babam ise emekli. Benden 8 yaş küçük bir kız kardeşi var. Şu an sağlık meslek lisesine devam etmekte kendisi. Aile içerisinde demokratik bir ortam geçmişten bugüne her zaman süregelmiştir. Bu yüzden kardeşimle benim çabalarımız her zaman için aile içerisinde takdir görülmüştür.
 
SORU- PDR ne iş yapar nasıl tanımlarsınız ?
 
GÖKHAN GÜLER- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, literatür de geçen tanımıyla, tüm insanlara verilen profesyonel psikolojik yardım sürecidir.
 
Bu mesleğin dikkat çeken yanı işte tam da burasıdır: yardım süreci! Bu yardım sürecinin tüm
insanlara verilebilmesi, profesyonel kişilerin yürüttüğü, psikolojik bir yardım süreci tarzında
devam edilebilir. Bu literatür açıklamasından ziyade daha çok, ben kendi mesleğimi, insanların hayatları anlama, anlamlandırma, kişilerin kalplerine ve düşüncelerine dokunabilme, onların duygularını hissedebilme, onların güçlü yanlarını görebilme ve açığa
çıkarabilme sürecidir. İşte bu yüzden bu meslek çok değerlidir.
 
SORU- İyi bir PDR Nasıl olmalı?
 
GÖKHAN  GÜLER- Bu mesleği icraat edecek olan bireyin; mesleğini sevmesi ve işini ‘dışarıdan görüldüğü gibi’değil; ‘gerektiği gibi’ ve ‘bu topluma gerekli olduğu için’ yapmalıdır.
 
Bugün bu mesleği özellikle Milli Eğitime bağlı okullarda görev yapan ‘bazı psikolojik
danışmanların’ üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmemesi sonucunda, diğer meslek gruplarından en çok eleştiri alan bir meslek haline geldi. İşte bu yüzden bu meleği, bu
topluma tanıtacak, sürekliliğini sağlayacak ve gerekliliğini her daim yapacak olan hazır, istekli, azimli psikolojik danışmanların, bu gibi kişilerden görevlerini devralması gerektiğini
düşünüyorum.
 
SORU- Üniversitelilerin genel sorunları nedir? PDR genel sorunları nedir çözüm yolları ne?
 
GÖKHAN GÜLER- Üniversitelerin genel sorunundan ziyade, daha çok hayatımda yeri olan iki tane üniversite için yorum yapmam gerekirse; üniversitede olması gereken sorgulama, araştırma konularının bugün öğrencilerin yapamadığını görüyorum. Halbuki üniversite, öğrencileri hayata hazırlaması gereken, mesleğini yapması için ön çalışmaların yapıldığı ve geçmişte yanlış diye söylenenin o kampüs içerisinde sorgulanarak doğruya ulaşmasını sağlayan bir yuvadır.
 
Maalesef günümüzde o yuvanın, yapılmasını teşvik ettirmesi gereken o görevin tam tersine
yapmaması için örülen bir duvar haline geldiğini söyleyebilirim.
 
SORU-.Bölüm Fakülte ve Üniversitenizin gelişimi için ne önereceksiniz?
 
GÖKHAN GÜLER- Türkiye’de bu bölümü okutan üniversiteler içerisinde, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünün, çok değerli ve bir o kadar kaliteli olduğunu söyleyebilirim. Bunu çok önemli ve bir o kadar değerli kılan da bölümümüzün saygıdeğer öğretmenleridir. Eksiklerimiz sadece kampüsün çevresine dair.
 
Öğrenciye sunulan aktivite yerlerinin eksikliğinden kaynaklandığını söyleyebilirim. Öneri
olarak, kampüsün çevresine biraz daha öğrencilerin hizmetine sunulabilecek aktivite
yerlerinin oluşturulması yönünde olabilir.
 
SORU- Kitap okur musunuz? Bunun gelişiminize etkisi nedir
 
GÖKHAN GÜLER- Kitaplarımı, duygularımın, düşüncelerimin şekil bulabildiği, anlamlandırılabildiği değerli madenlerim olarak görüyorum. Kitap okuma alışkanlığım olmadı ortaokul hayatımdan bu zamana kadar çünkü kitapları bir gereklilik olarak görmedim, bir ihtiyaç olarak hissettim her zaman.
 
İnsanın kendini kanıtlamak istediği, anlatmak istediği ve kendisine dair tanımak istediği
şeyleri, herhangi bir kitabın sayfasını okuduğu zaman rahatlıkla bulabileceğini düşünüyorum.
 
SORU- Özelde KTÜ PDR  Genelde PDR okumak isteyenlere ne önereceksiniz?
 
GÖKHAN  GÜLER- Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünü okumak isteyen arkadaşlarıma, bu mesleği okunması kolay veya zor, çok para kazanabiliriz, kolay olarak okullarda göreve başlarız, işsiz kalmayız gibi somut gerekçelerle tercih etmelerini istemem. Çünkü bir meslek, insan hayatını şekillendirebilecek güçtedir. Bu yüzden bu mesleği tercih edecek olan arkadaşlarıma, öncesinde bu mesleği detaylı bir şekilde araştırmalarını, sonrasında mesleği yapabilecek yeteneğinin ve ilgisinin olup olmadığı, gerçekten bu mesleği hayatlarına alabilecek, devamlılığını sağlayabilecek ve mesleğin statüsünü yükseltebileceklerse, bu mesleği gerçekten sevebileceklerse ömür boyu işte o zaman tercih etmelerini mutlaka isterim.
 
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesini ise tercih ederken, fakültenin
çevresinin olanaklarına göre değil, bu bölümün çok değerli öğretmenleriyle birlikte 4 senesinin  dolu dolu geçirmeleri için önerebilirim.
 
Çok güzel  bir söyleşi oldu Gökhan Kardeşim  teşekkür ederim.
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..