Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '19

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Pekala Pekala Pek âlâ

   Çayın altını yakın. Veriyorum pankek tarifini.

   Bir adet yumurta, normal yumurta, bildiğin yumurta. Geniş bir kasenin içine onu kırıyorum. Sonra içine üç yemek kaşığı toz şeker ekleyerek elimin ucuyla şöyle bir karıştırıyorum.  Sonra bir bardak+1 kaşık un ilave ediyorum. Akabinde bir su bardağı süt, bir paket kabartma tozu (isteğe bağlı bir paket vanilya) bir yemek kaşığı da sıvı yağ ekliyorum. Mikserde şöyle bir döndürüyorum. Vee karışımımız hazır.

   Gelelim pişirme aşamasına. Tavamızı şöyle bir ocakta kızdırıyorum. Hemen bir iki damla sıvı yağı damlatıyorum tavaya sonra peçeteyle dağıtıyorum. Tavamız kızınca ateşin ısısını düşürüyorum. Biraz önce hazırladığım karışımı, avuç içi büyüklüğünde öbek öbek göz kararı döküyorum tavaya. Üzerinde pıtırcık pıtırcık kabarcıklar, o sevimli baloncuklar çıkınca ıspatula yardımıyla ters yüz ediyorum.

   Gelelim en sevdiğim ana…

    Pişen pankeklerimi beşibiryerde gibi diziyorum kahvaltı tabağına.  Yanına da anneannemin memleketten yolladığı kayısı reçelini ekliyorum. Sonra birde pencere önündeki sarıpapatyaların yanına oturunca hoş oluyor işte. Ne bileyim hoş bir seda yaşanıyor. Öyle işte, hadi afiyet olsun. :)

 

 
Toplam blog
: 58
: 264
Kayıt tarihi
: 19.03.17
 
 

Var bi'hayalimiz  ..