Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '08

 
Kategori
Spor
 

Pekin seyehati

Pekin seyehati
 

gülüm...


Derya Büyükuncu,
Galatasaray Spor Kulübü'nde spor yaşantısını sürdüren Türk yüzücü Amerika'da yaşıyor, 32 yaşında.

Bakın ne diyor;

"Bu istikrarı sürdürdüğüm için ve hep kendimi geliştirdiğim için ismim en başta herkesin aklına geliyor.

Ben hazırlanırken yanımda sadece eşim vardı.

Son iki yıldır bırakın masörü, diyetisyeni, doktoru, psikologu, benim antrenörum bile yoktu.

Devlet ve federasyonda dahil, kimsenın yardımı olmaksızın hazırlandım.

Son birkaç aydır eşim bana antrenmanlarda destek oluyor, derece tutuyor. Bana en iyi şekilde bakmaya çalışıyor.

Bu şartlarda burada yüzdüğüm yarışlarda Türkiye rekorları kırarak ve Abarajı geçerek olimpiyatlara gidiyorum.

Bana yardım etmeyenler utanmalı.

Amacım, 'Acaba bu çocuğa son 15 senedir yardım etseydik ne olurdu?' sorusunu
herkesin kendisine ve vicdanına bir kez daha sormasını sağlamak."

Şimdi bu herkese kapak olsun mu?
Olsun.
Onları oraya kim, kimler gönderdiyse,
kim, kimler kendini yetkili, sorumlu hissediyorsa bu yüzücünün yazısını ezberlesin.

Pekin seyehatinden dönüşte,
bundan sonrası için 'sil baştan' doğru dürüst plan ve programlar üretilsin.

Bir sporcusu 8 altın madalya alıyorsa helal olsun ona ve ona bu çalışma imkanını yaratanlara.

Sende aynı imkanları tanı, sonra bekle, sonra iste.

Sporcularımızın başarısızlığına sitem etmeden önce düşünmek lazım.

Düşünmek için de bir şeyler lazım.

"Çakma", bir başka tabirle "devşirme" sporcu ediniyorsun.
Tamam.
sadece bizde değil, dünyanın her yerinde var.
Ama 'sporcu'...
Bizdeki gibi değil,
'ben geldim' diyeni almakla, müsabakalara sokmakla olmuyor.
Sonrası olanlar, yapılan el kol işaretleri, aldıkları dereceler vs... ise hiç olmuyor.

Bedava sirke baldan tatlıysa, o bal da 'bu kadar' tatlı olur.

Yüzemezsen yüzerler,
koşamazsan koşarlar,
güreşemezsen güreşirler,
yenemezsen yenerler,
kaldıramazsan kaldırırlar...

Bu işin kanunu bu.

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..