Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Pekmezle marine edilmiş kuzu budu

Pekmezle marine edilmiş kuzu budu
 

Malzemeleri: - 600-800 gram kuzu budu
- 50 ml. pekmez
- 2 diş sarmısak
- 2 dal biberiye
- 50 ml. zeytinyağı
- Tuz
- Taze çekilmiş karabiber

Biberiyeli patates için

- 1/2 kilogram taze patates
- 80 gram tereyağı
- 3 dal biberiye
- 1 diş sarımsak
- Tuz
- Taze çekilmiş karabiber

Yapılışı: Kasabınızdan kuzu budu alırken kemiklerini çıkarmasını isteyin. Kuzuyu bir gece önceden pekmez, ezilmiş sarmısak, kıyılmış biberiye, zeytinyağı, tuz ve taze çekilmiş karabiberle ovuyorum. Bir kaba koyup streç filmle üstünü kapatarak buzdolabında bir gece dinlendiriyorum. Aynı marinadı, kuzu budundan yapılmış kuzu şiş için de kullanabilirsiniz.

Patatesleri bol suyla yıkayıp bir fırın kabına yerleştiriyorum. Minik bir tencerede tereyağını eritip, biberiye ve soyulmuş sarımsağı ekliyorum. Biberiye ve sarımsağın aroması yağa geçene kadar, yaklaşık 2-3 dakika tıkırdattıktan sonra patateslerin üstüne döküyorum. Tuz ve taze çekilmiş karabiber serpip, 15o°C ısıtılmış fınnda 40 dakika pişiriyorum.

Kuzu budunu bir fırın kabına koyuyorum ve halihazırda sıcak olan fırında (1 so°C) 2 saat 20 dakika pişiriyorum. Biberiyeli patatesi, önceden pişirmeye gerek kalmadan, eti fırına koyduktan 1,5 saat sonra aynı tepsiye ekleyerek de pişirebilirsiniz. Bu şekilde pişen patatesler, kuzu
etinin suyunu çekerek çok lezzetli bir hal alıyor.

Aynı marinadla marine ettiğim kuzu eti ızgarada
pişirildiğinde de çok iyi sonuç veriyor. Bu marinadda üzüm pekmezi kullanmayı seviyorum. Keçiboynuzu pekmezi gibi pazarda satılan çeşitli pekmezlerle de kuzu etini tatlandırabilir, pekmezin kendine has lezzetinden faydalanabilirsiniz.

Afiyet Olsun.

http://www.yemektariflerim.com/pekmezle-marine-edilmis-kuzu-budu.html

 
Toplam blog
: 29
: 608
Kayıt tarihi
: 13.01.14
 
 

Profesyonel olarak aşçılığı meslek edindim.    ..