Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '10

 
Kategori
Güncel
 

Pelin Batu'nun Şiirinden Hindi Dolmasına

Pelin Batu'nun Şiirinden Hindi Dolmasına
 

Son günlerde dikkatimi çeken bazı konulara kısaca değinmek istiyorum. Bunlardan ilki Osmanlı Dönemi’ni konu alan yazılı ve görsel yayınların artış gösteriyor olması. Kitaplar, filmler, diziler vesaire. Acaba bu durumun ardında son dönemde ulusal ve uluslar arası politik gündemde sıkça yer bulan Neo-Osmanlıcı yaklaşım ve yakıştırmaların, Dışişleri Bakanı Davutoğlu’na atfedilen projelerin bir etkisi var mıdır ki?

* * *

Bir diğer dikkatimi çeken olay da TRT-Haber kanalında yayınlanmakta ve iki muhafazakar tandanslı isim tarafından sunulmakta olan “Yeni Şeyler Sözlemek Lazım” adlı programa konuk olan Pelin Batu; üzerine giydiği harikulade duran otantik bluzu; önce İngilizce orijinal halini sonra da Türkçesini okuduğu şiiri oldu.

* * *

Üzüldüm, biraz da kızdım, öfkelendim kendi kendime. Milli mücadele döneminde yapmış oldukları kahramanlıklar ve vatanperver duruşları nedeniyle armasında Türk bayrağını taşımasına izin verilen birkaç spor kulübünden biri olan, İzmir’in gözbebeği Karşıyaka basketbol takımının, Kıbrıs’ın Rum tarafındaki holiganların arasında ne aradığı? Tekme-tokat dayak yiyip ülkeye dönmelerinin, KKTC’ye bile geçememelerinin, aciz ve acınası duruma düşmelerinin hesabının, köklü kulüp tarihi ve Karşıyakalılar nezdinde nasıl verileceği konusu kafamı çok kurcaladı.

* * *

Politik gündemin son yıldızı Kemal Kılıçdaroğlu liderliğindeki CHP’nin iktidara yürüdüğüne gerçekten inanmak isteyen CHP’lilerin dahi buna inanmaya çalıştıkları ama kendilerinin de bunu bir türlü başaramadıkları… Katılır mısınız bilemem ama bu naçizane benim gözlem ve tespitim.

* * *

Her gelen yeni yılbaşında, bir öncekine göre; daha fazla Müslüman evinde Noel çamı süslendiği, hindi dolması yendiği… Buna mukabil her gelen yeni Kurban Bayramında, bir öncekine göre daha az kurban kesilip, daha fazla tatile çıkıldığı konusu, yaklaşmakta olan yılbaşı öncesi dikkatimi çekmekte.

* * *

Bunca transfer çılgınlığının ardından Beşiktaş, ligi en yakın rakibinin 10-15 puan önünde şampiyon bitirmesi lazım diye düşünmeden edemedim. Avrupa’da da bir final oynar sanırım. Sanır mıyım? Yok, yok sanmam…

* * *

Aklımdaydı, yazacaktım, unuttum. Şu ana dek bu yazımı okuyan 125 okurdan özür dileyerek son bir madde daha ilave etmek istiyorum dikkatimi çekenlere. İşçi Partisi ve onun Silivri tutuklusu Genel Başkanları Doğu Perinçek'in yayın organı olan Ulusal Kanal'da program yapan Ufuk Söylemez, Yaşar Okuyan gibi muhafazakar-sağ siyasal kimlikli isimlere gazeteci-yazar Sabahattin Önkibar da eklenmiş. Yıllardır değişmeyen programı "Alternatif" artık Ulusal Kanal'da. Dün akşam Sabahattin Bey, üzerindeki yılların milliyetçi-muhafazakar gömleğiyle ve bunu açıkça ifade de ederek, AKP'ye karşı CHP ve onun yeni lideri Kılıçdaroğlu'nun desteklenebileceğini söylemekteydi.

* * *

Geçen sene bugün: Memleketin Adına Koydular

Geçen sene bugün: Mabedim Mutfak-Kuru Börülce Salatası

Geçen sene bugün: Çukurambar

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..