Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Pembe ve beyaz

Pembe ve beyaz
 

Bazen çok uzun mesafeler girerdi aramıza görüşemez, hatta telefonla bile arayamazdık birbirimizi. Bazen de özlemleri birikip de paylaşmak istediklerimiz limitini aşınca hemen bulurduk birbirimizi.

Bu sabah onun telefonuyla uyandım. Önce birbirimize hal hatır sorduk, konuşurken ses tonundan ve ifadelerinden içinin buruk ve paylaşıma ihtiyacı olduğunu hemen anladım. Ayrılıktan bahsediyordu Pembe... Buluşmamız gerktiğine karar verdik. Kalktım, toparlandım günlük planımı kafamdan geçirerek yola düştüm, bu arada onun hayatı geçti gözlerimin önünden; zorlu bir yaşam savaşı veriyordu, yalnızdı. Hep tembih ederdim ona; her an telefonun ucundayım beni saat kaç olursa olsun ara diye. Son günlerde benim iş yoğunluğum, kendi meşgalelerim derken baya ihmal ettik birbirimizi. Sıcak hava, hınca hınç dolu otobüsler, trafik vs derken ulaştım Pembe'ye.Kapıyı açtığında gözlerinde hüzün, mutluluk, endişe karışımı bir ifade vardı. Önce biraz özlem giderdik sonra kahvemi yaptı ve görüşemediğimiz günlerin özetine başladı.

Felçli olan ayağımın egzersizi için yürüyüşlere devam ediyorum. Bir zaman yine bir yürüyüşüm sırasında baya zorlanmıştım biraz oturup dinlenmem gerekiyordu. Etrafa bakındım, oturabileceğim bir yer aradım, şuarsı burası derken ilerilere doğru götürüyordu biri felçli diğerine yüklendiğim ayaklarım beni. Hiç bir şey tesadüf değildir. Küçük bir tepecik gözüme kestirmiştim. İlle de oraraya gidecektim ayaklarımı sarkıtıp oturayım diye ve kan ter içinde bedenimi zor attım, oturdum soluklandım. İnceden inceden bir inleme sesiyle irkildim. Ses gelen tarafa doğru yöneldim, bir sokak köpeği kulakları suratına düşmüş iki arka bacağı hiç oynamıyor, ön bacaklarını aşağı yukarı oynatarak debelenip resmen ağlıyordu. Acısını dindirmek için bir şeyler yapmam gerekiyordu, gözlerimin içine bakıyordu medet umarcasına. Yavaşca kucağıma aldım. İlk kez bir köpeği kucağıma alıyordum. Arka ayakları hareketsiz, sanki üzerinden bir araçla geçmişlerdi .Bir an kollarımn temasında kalp atışlarını hissettim. Öyle güzel bakıyordu gözleri o an o kadar güzel geldi ki bana köpek korkumu falan unutturdu.

Toprakla karışmış kanlarını yavaş yavaş temizledim, kendimin felç geçerdikten sonra yürüyemediğim zamanları anımsadım ne kötü günlerdi. Çok şükür geçti. Su içirmeye çalıştım. O güneşte kim bilir ne kadar zaman yol kenarında kalmıştı ki kana kana içti. Sonra kafasını kaldırıp uzun uzun bana baktı. O anda ben anlatılmaz duygularla onu yaşatmaya ve onunla dostluğa karar verdim, öylede oldu biraz uğraştım çabaladım, birlikte uykusuz geceler geçirdik ama şimdi çok iyi, topallaması önemli değil, bulmasaydım belki şimdi yaşamıyor olabilirdi. Yaşamasaydı ben farketmeseydim o aracıkta ölseydi şu kocaman dünyada ne değişirdi ki ya da onun yokluğu kime neye mal olurdu? Ama benim hayatımda çok şey değiştirdi, bir sokak köpeği deyip geçme sakın.

Ona bir de isim verdim 'Beyaz'. Çünkü o benim hayatıma renk verdi. Ondan ayrılmam gerektiğini ve gitme zamanıma çok az kaldığını biliyorsun, Sakın pişmanmısın ona olan bağlılığına deme. Pişman değilim. Onunla olan günlerim de çok dersler aldım hayattan. Bir sokak köpeğinin bana yaşattıklarını, bana öğrettiklerini ve bana verdiği sevgiyi bir hissetsen ona minnet duyardın benim adıma. Şimdi ona en iyi bakabilecek ve gözümü arkada bırakmayacak tek arkadaşım sensin.

Anlaşılmıştı. Çok zor ayrıldılar birbirlerinden. Sanki Beyazı'ın içine doğmuştu ayrılacakları. Önünde arkasında dolaşıyor kucağına atlıyor sevgisini ilan ediyordu son kez.

Çok zaman oldu o gideli. Ben Beyaz'ı ara sıra evlerinin bahçesine götürüyorum eminim ki Beyaz onun kokusunu alıyor orada.Özlemini gideriyor bana da teşekkür ediyor gibi oyunlar yapıyor yatıyor yuvarlanıyor konuşuyor adeta onu arıyor soruyor....

Sevgi bu ya.... Rengi yok dili yok ama sevgi işte anlamı çok. Verdiği şeyler çok insana da tüm canlılara da hatta cansızla da...

 
Toplam blog
: 584
: 424
Kayıt tarihi
: 09.03.08
 
 

Sıradan bir yaşantım var.  Gezegeni, insanları, hayvanları seviyorum. Renklere aşığım. Okuyorum, ..