Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Pembe'yle Yolculuk

            Biz genç kızların hayali; Pembe pancurlu ,bahçeli bir evin olması, mutlu yuva özlemiydi bir zamanlar. Ne de güzel duygularımız, tertemiz hayallerimiz vardı. Sevmek mi? En delikanlıca. Sevgi uğruna canını bile hiçe saymak . Ya şim di ne oldu bize? Ne değiştirdi ? Yada neden değiştik.

            Ne güzeldi bir zamanlar; Komşularımız vardı. Derdimize ortak olan , sevincimizi paylaştığımız. Komşum aç diye bir tabak yemeği birlikte yediğimiz . Evimizin anahtarını çiçeklerimizi sulasın diye bıraktığımız, çocuklarımızı  emanet ettiğimiz. Ya şimdi ne oldu bize ?Ne değişti? yada ne değiştirdi?Ne den değiştik?

             Bazı olayları ,bazı insanların düşüncelerini hayretler içerisin de gözlemliyorum. Sosyal medya haberlerinde okumuş olduğum bir haber de PEMBE OTOBÜS den bahsediliyordu. İçeriğini okuduğum zaman bu uygulamanın, biz kadınlar açısın dan  yozlaştırılmış bir zihniyetin kurbanı olmak zoruma gitti.

            Evet ,ben bir kadınım saygı duyulmak hakkım. Bu hakkı bana doğru şekil de versinler. Beni erkeklerin gözünde paçavra gibi gösteren zihinler yetiştirilmesin. Merak içindeyim. Pembe otobüs fikir ve düşüncesini uygulamaya getirenlerin yaşam sıtandartını. Aile yapısını varsa kız yada erkek yetiştirme biçimini ,açıkcası çok merak ediyorum.

           Şahsi kanaatime göre bu fikre sahip komşum olsa ne kapısını açar nede yüzüne bakarım. Nedenine gelince, onun bu düşünceye sahip olması bana ters kalır. İnsanın düşüncesi yapmış olduğu hal va hareketleriyle ölçülür. Hani derlerya'' dervişin fikri neyse,zikri de odur'' diye. Bu pembe otobüs fikrini düşünüp uygulamaya koyanın da fikri de zikri de tartışılır.

           Şimdi ben bir kadın olarak toplu taşıt aracı seçerken, renginemi takılıp binmeliyim? Binmiş olduğum aracın rengi siyahsa ,ben bu araca binince ''yollu kadın''gözüylemi bakılacağım, erkeklerin düşüncesinde kötü kadın damgasımı yemiş oluyorum. Her taşıt kullanan kadının giysileri ve kullandığı arabası pembemi olmalı? Oldu olacak , hastane odalarının, marketlerin bölümlerinin, evlerin renklerini de değiştirelim. Kadını muayene eden doktorun, hemşirenin, hastabakıcının da rengi pembe olsun.Yada denize  girmek için sahili de pembeye boyayalım. Ne dersiniz sizce güzel fikirmi.? 

           Bu uygulamayı gündeme getirenlerin ,eşi pembe otobüslemi alış verişe çıkıyor yoksa evinde köle yaşantısımı sürüyor? Varsa kız çocuğu nasıl ve neyle okula gidiyor. Yoksa kendine ait pembe taşıtımı var ? .

Ben kadın olarak; kendi namusumu , haysiyetimi , şerefimi korumayı da bilirim. Kimse beni karşı cinse damgalı göstermeye hakkı yok. Bu hakkı kimse kendin de bulamaz. Bu gün biz kadınlar tecavüze uruyorsak, öldürülüyorsak bu ve bunun gibi düşünenler  sebep oluyor. Devlet yönetimiyle ilgilenen şahsiyetlerin gelecek nesillere bırakabileceği yozlaşmış düşüncelerle dolu dünya olur.

        Biz kadınların, pembe hayallerini karartan zihinlerin olmadığı toplumda yaşamak arzusu içindeyim.,Temiz bir dünya ,temiz bir insanlık tek temennim.

        Temiz duygularımla Pembe düşler kurmak istiyorum .Bir tabak yemeğimi paylaşabileceğim duygulu sağlam düşünce ve karakterli evimi ,çocuklarımı rahatca emanet edebileceğim komşum olsun istiyorum. Sokağa çıkınca toplumda kadın değil insan gözüyle bakılıp saygı görmek istiyorum.

         Sizce kadın olarak ben ,çok şeymi istiyorum ve bekliyorum? Ne dersiniz?

 

 
Toplam blog
: 89
: 164
Kayıt tarihi
: 20.08.17
 
 

Kız Meslek Lisesi mezunu. Ev hanımı. Okumayı ve yazmayı seven biriyim. Gerçeklerle uyumlu olması ..