Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '14

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Pendik'e kadar olan Hızlı Tren'in aklını seveyim ona hızlı diye binenin

Fenerliyim. Sapanca' dan tek vesait Kadıköy'de maça gidemeyecek, maç bitimine 5 dakika kala çıkıp koşa koşa Söğütlüçeşme'den 21: 30  treniyle Sapanca' ya dönemeyeceksem; senin olsun hızlı trenin.

Beşiktaşlıyım. Sapanca' dan binip trene, doğru Haydarpaşa'ya. Ordan Kadıköy rıhtımdan binip vapura, çay simitle geçemeyeceksem Beşiktaş'a; turşusunu kur bu trenin.

Cimbomluyum. Sapanca' dan binip trene trafiğe mırafiğe takılmadan 3 vesaitle çıkamayacaksam Nev- i Zade'ye bensiz birleştirsin Asya ile Avrupa' yı raylarla, senin hızlı trenin.

Lise sonda öğrenciyim. Babam Allah razı olsun güç bela okuttu büyüttü. Üniversiteye kadar getirdi. Ben de ona kolaylık olsun diye biraz sıkarım dişimi " Anadolu yakasından ev tutmaya gerek olmadan trenle gider gelirim ne olacak? Tercihlerimi buna göre yapıyım " diye bir ihtimali gündemimden çıkartıyorsan; isterse 500 yapsın senin hızlı trenin.

Üniversiteliyim. Sapanca'dan trene bindiğimde tanış olduğum Adapazarı'ndan, İzmit' ten  arkadaşlarımla yapacağım tren tıkırtısı eşliğindeki muhabbetler, Pendik' de yarım kalacaksa; niye indirimli ki senin hızlı trenin?
 İndirimli dediğin şey Pendik' den Kadıköy' e çekeceğim trafikle yol parasını düşününce ancak yarısı eder çekeceğim çilenin!

Üniversiteden yeni mezun olmuş acemiyim. Branşıma göre Göztepe' de bir iş buldum. Maaş da kira ödemezsem Sapanca' da kazanacağımın 2 katı. Patron Sapanca' yı uzak bulsa da beğendi beni. Bu işi ne kadar çok istediğimi belirtmek ve kendime olan inancımı göstermek için patrona dedim ki: " Efendim karşıdan gelecek olsaydım yine sabah 6' da  düşmeyecek miydim yollara? Evett. Sapanca' dan bindim mi 06: 10 trenine, rahat rahat yetişirim mesaiye. " Patrondan cevap: " Sıkı delikanlısın be evladım ama heyacanın acemiliğinin biraz önüne geçti. Son durağı Pendik canım bu trenin."

Kendine uğraş bulamamış bir emekliyim. Üç aylığı alınca atlayıp trene Bostancı İstasyonu'ndan inip sahile iki turda bir istanbul havası alamayacaksam, kendimi ödüllendirip iki yarım kokoreç bir ayran yapamayacaksam; istediğin kadar güvenlikli olsun senin trenin!

Kızını evlendirecek bir anneyim. Sapanca' dan atlayıp trene tek vesait, doğru Haydarpaşa' ya. Ordan vapurla ver elini Eminönü, ardından tabanvay Mahmutpaşa' ya Kızımın ceyizi için şişirdiğim ayaklarımı Galata Köprüsü' nde balık ekmeğin dumanında indiremeyecek, Yenicami'ye karşı bir bardak turşu suyu tellendiremeyeceksem; üstünde istediğin kadar İstanbul Fotoğrafı olsun bu trenin!

Fabrikada çalışan vardiyalı işçiyim. Babadan dededen kalan yerler satılmış, gitmiş. İki göz bir ev yapacak kadar bir yer almak hayalim vardı. O da Araplar için yapılan milyonluk evlerden sonra; bir de hızlı tren durunca hangi bahara kaldı biliyorsam şerefsizim.

İşsiz güçsüz avereyim. Bir ülkenin uzuvlarından aynı ülkenin kalbine gitmek için atlayıp trene veriyorum elimi Haydarpaşa'ya. " Yenecem ulan seni İstanbul' la başlıyor ilk yenilgim. Allem ediyorum, kallem ediyorum olmuyor. Rocky Balboa' nın " Hiç kimse hayat kadar sert vuramaz. " sözünü hatırlıyorum. Bir de bakmışım Kadıköy Rıhtım' daki mendireklere konan karabatakları sayıyorum. Anlıyorum ki atlayıp trene Haydarpaşa' dan tek vesait, eve dönme vakti gelmiş. Lakin son durağı Pendik senin bu trenin. Karabataklar gibi suya dalıyorum.

Tüyü bitmemiş yetimim. Haydarpaşa Garı' yla Pendik arasında kalan yere döşenmeyen raylar, birilerine döşenecek rantların yoluysa; bedduamın hızına yetişemez senin yüksek hızlı trenin!  

 
Toplam blog
: 70
: 289
Kayıt tarihi
: 26.07.14
 
 

Sapancalı, Üniversite mezunu, satış pazarlama sektöründe çalışan Errare Humanum Est ve Dum Spiro ..