Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '07

 
Kategori
Mizah
 

Perakende gülüşler

Perakende Gülüşler

Alışverişin söz konusu olduğu her platformda gülmece mutlaka vardır. Tüketicide ihtiyaç, perakendecide de pazarlama aşkı olduğu sürece malzeme hep var olagelmiştir.

Ve bu bağlamda işte sizlere fıkra tadında, yaşanmış iki hikâye daha;


Ustasını geçen çırak!..

Geçtiğimiz yaz Hopa-Artvin yolundayız. Yol yeşillikler içinde zirveye tırmanırken kısa bir mola için Hopa Dağı’nın zirvesinde mola verdik. Küçücük bir dinlenme tesisin bahçesindeyiz.15-17 yaşlarında şirin bir delikanlı getirdi çayları. Çaylara şöyle bir baktıktan sonra gence takılayım dedim,

- Geçen biz burada yine çay içmiştik, çok berbattı, ama bu seferkiler maşallah tavşan kanı!

Genç çaycı kasılarak cevapladı;

- Abi, o zaman çayları usta yapıyordu, şimdikileri ben demledim, ondan güzeldir!

………

Emeğe saygı meselesi…

Bu alışveriş öyküsünün kahramanı ve yazarı ise çok yakın biri; Ankara’da yaşayan kardeşim Kadir. Benim kadar olmasa da kendisi iyi bir edebiyatçı ve de iyi gözlemcidir. Bana ilettiği hikayesini virgülüne dokunmadan kendi kaleminden aktarıyorum;

Korsan kitapçıların sokaklarda yoğun olduğu günlerdi.. Telif hakkı, bandrol kaygıları olmadığı için çok satan yayınları, kitapevlerinin belirlediği fiyatın yarısına hatta daha azına korsanlardan almak mümkündü... Son fiyatı belirlemek biraz da alıcının pazarlık gücüne bağlıydı..

El ayağın(daha doğrusu zabıtaların )çekildiği akşam karanlığında korsanlar, tezgahlarını açmış, müşterilerini beklemeye başlamıştı...

Çoktandır okumak istediğim ama fiyatı yüzünden alamadığım kitabı görünce ben de tezgaha yanaştım...Fiyatını sordum kitabın... Söylediği rakam makul sayılırdı.. Raconu bildiğim için, hemen hemen tüm alışverişlerde kullanılan o cümleyi kurdum... Hem de öznesi ve yüklemiyle:
- En son ne olur?
Aldığım yanıt beni benden almıştı...Haliyle kitabı almama da neden olmuştu.

Korsan satıcı:
-Lütfen abi, emeğe saygı!

 
Toplam blog
: 70
: 734
Kayıt tarihi
: 27.11.06
 
 

Bir şirketin H.İlişkiler sorumlusuyum. Gündeme mizahi pencereden bakmak ve ürettiklerimi paylaşmak i..