Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '12

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Perhiz/Diyet Yapmak mı? Sağlıklı beslenmek mi? Biraz düşünelim!

Adına diyet deyin, perhiz deyin ne önemi var. Miktar ve kalori kısıtlayarak yaptığınız her türlü beslenme şekli aynı kapıya çıkar ve bir gün mutlaka ama mutlaka bitmek zorundadır.

Hele de;

"Ay şekerim 1 kurabiyeden ne çıkar, bak yeni denedim bu tarifi çok güzel oldu ye Allah aşkına 1 tanecik, benim için" diyen arkadaşlarınızdan, halanızdan, yengenizden, kapı komşunuz Ayşe'den....

"OO abi sen yine diyette misin, hadi boşver ya, biliriz biz senin diyetleri Pazartesi başlarsın, Salı bozarsın, kaçırma bak bu balık rakıyla, ekmekle yenir" diyen tüm arkadaşlarınızdan, amca oğlundan, 3 numaradaki Mahmut amcadan....

"Aman sen de ne dinliyorsun öyle elin kızını/oğlunu, can boğazdan gelir oğlum/kızım, yemeğin salçalısı, kadının kalçalısı iyidir derdi rahmetli bizim" diyen annenizden, babaannenizden, üst katta ki Halime nineden....

"Yarın sabah poğaçalar benden, oyun bozanlık istemem sen de geçen seferki börekten getiriyorsun" diyen ablanızdan, kuzeninizden, mesai arkadaşınız İrem'den....

..........

uzak durmadığınız sürece siz daha çok perhize/diyete başlar, başlar, başlar;  bırakırsınız.

Oysa bizim öyle bir derdimiz yok, çünkü biz DİYET YAPMIYORUZ; biz YEMEK YİYORUZ!!!!

Sağlığınız için yeme şeklinizi, beslenme alışkanlıklarınızı değiştirdiğiniz anda;

Ayşe'ye şöyle dersiniz; biri de bir bini de, ben yanımda kuru yemişlerimi getirdim, sen onlardan ister misin?

Mahmut amcaya şöyle dersiniz; sana afiyet olsun Mahmut amca ama ben artık balığı salata ile yemeği tercih ediyorum, bol limonlu ve bol zeytinyağlı.

Halime nineye de verecek cevabınız vardır mutlaka ama kadıncağızı o yaşta üzmeyelim tabii deyin gülümseyin sadece:)

İrem'e de deyin ki yumurta iş yerinde kötü kokar ama evde yaptığım gerçek tam buğday ekmeğinden sana da bir tost getireceğim, sen domates, salatalık ve sivri biberi unutma!!!

Aç kalan var mı bu durumların herhangi birinde? Yok, olamaz da! Çünkü biz yemek yiyoruz, besinlerin hammallığını çekmiyoruz!!! Basit karbonhidratlara bağımlı yaşamıyoruz!!!

Yok ben diyete devam edeyim, hayatım böyle geçti zaten, kaderimmiş demek bu benim, Allah beni de böyle yaratmış, ay aman beğenen böyle beğensin ayol, miktarları azalttım, öğlenleri ekmeği de kestim, ama dün akşam çok içim kıyıldı neyse ki 1 parça baklava vardı onu attım ağzıma n'apıyım:(( sonra yürüyüş yaptım ama! diyenlerdenseniz hemen şimdi bu sayfayı kapatın ve "büyük beden kıyafet" yazın sorgu çubuğuna ya da "tam teşekküllü devlet hastaneleri"ni araştırın kendi semtinize yakın! Hayır benim için hava hoş da siz bari içiniz huzurlu, kafanız rahat yapın perhizinizi!!!

Hala sağlıklı beslenmeyle perhiz/diyeti birbirine karıştıranlardan olduğunuzu düşünüyorsanız da lütfen en baştan yeniden başlayın yazdıklarımı okumaya! Sonra soru sormak serbest:))

Sağlıklı ve formda günler dilerim.

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..