Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '09

 
Kategori
Kitap
 

Perşembenin gelişi

Salih Kocatepe
GÜNEY HAVALARI VE ÜNAL ŞÖHRET DİRLİK
“Hey gözünü sevdiğim
Tütüncü kızlar,
İncirköy’lü kızlar,
Üzümlü’lü kızlar,
Arpacık’lı kızlar,
Kızılbel’li kızlar
Bu şiir sizin olsun,
Siz o kokusunuz,
Siz o kokusunuz,
O kokuda siz varsınız,
O koku sizsiniz !”
“Şimdi sevdalı-sessiz / Umutsuz gözleri yaşlıyım / Yıllar önce nasıl bıraktınsa yine öyleyim / Türkülerimizi söylüyorum martılara / Acılı akşamlarında güneyin” Ünal Şöhret Dirlik meğer, birbirinden güzel aşk şiirlerinin de ustasıymış. O hem tütün tarlalarındaki köylü Keziban’a sevdalıve hem de Al yazmalı selvi boylu Türkân Şoray’a aşık. Şiirlerinde ben böylesine, toprağın yağmuru sevmesi kadar, aşkını bereketlendirmesi kadar, yağmur, toprak, çiçek, aşk bütünlüğünde aşk şiirlerinin tarifini anladım.DİRLİK ve Güney sözcüğü birbirine karışmış iki ad, birini anınca ötekini anmamak mümkün değil. Güneyin portakal, limon, tütün, üzüm, anason dolu, bereketli Meğri Ovası’dır o. Muğla’lı şair İbrahim Ergin’in dediği gibi.. “Kayaköy’lü Despina” farklı olabilir mi ? Mutlaka o da Türk dostudur.Ünal Şöhret soruyor kitabında “ Despina sağ mıdır acaba ?” Keşke sağ olsa! İki büklüm beliyle çıkıp gelse! Yollarına güller dökmez miyim ?Gözyaşımla ıslak mendiller sermez miyim?...Pekmez nasıl kaynatılır, bağ nasıl budanır , tekrar tekrar sormaz mıyım ?
Anadolu’dan selam olsun Dido!
Selam olsun Despina !
Ve ellerin dert görmesin Ünal Şöhret!
Sen bir yediveren gülüsün...”
Şair Güney Havaları isimli kitabının Ağlayacağım isimli şiirinin 5. bölümündeki dizelerinde :
“Sarı Bekir Çaldağı’ndan bir yük kar indirecek / Yürekleri soğutacak / Kar şerbetçilerini görüp / Tütün dizerken seni düşleyeceğim / Hüzünleneceğim / Gözlerim dolacak / Çaresiz seni düşünüp / Bir hoş olacağım / Gözlerim yaşaracak / Ağlayacağım.” Bu dizeler bana çocukluğumun kar şerbetçilerini geri getirdi. Tütün katranlı ellerimle kupa kupa renkli kar şerbetleri içtim, tütün dizerlerken. Hatice’yi yad ettim.Lepiska saçlı, saçının her teline bin şair kurban olası Hatice’yi düşledim, Akdeniz kokulu, portakal renkli Hatice’yi düşledim. Elime iğne batınca da düş tarlasından silkindim. Güney Havaları kitabının 78. sayfasında Meğri Şarkısı şiiri var, altında ; “Bu şiir Muğla’lı Bestekar Ünal Türköz tarafından Acemaşiran makamında bestelenmiştir.” İbaresi yer alıyor. Fethiye’yi il yapacak bazında, tadında, güzelliğinde bu şarkı. Saygı değer belediye başkanım; şiir burada, beste burada, haftada bir kez hoparlörü Cumhuriyet Mahallesinin yamacının 40. kırık basamağında yankılansa, bir garip Orhan Veli gibi bu garip Salih de keyiflense.Bir güzel, bir yaman sevda, bir cennet yatağı Meğri Şarkısı’nın güftesine bakın.
Meğri içinde bir güzel oturur
Aklımı alır da nere götürür
Pek yaman sevda bu beni bitirir !
Güzeller yatağı, cennet Fethiye.

Meğri’li bir güzel aklımı aldı,
Sevda türkülerim hep yarım kaldı,
Seni gördüm, gönlüm hayale daldı,
Güzeller yatağı cennet Fethiye.

Fethiye Belediye Başkanı Behçet Saatcı, Güney Havaları kitabının giriş yazısında; “eserini yayınlamaktan kıvanç duyduğumuz bu büyük “üretici”nin önünde saygıyla selam dururuz” diyor.Aynen öyle, ben de saygı ile selam duruyorum sayın öğretmenim.

 
Toplam blog
: 7
: 502
Kayıt tarihi
: 03.12.08
 
 

Merhaba ben Yükselecek Demirel; Muğla Göktepe'de 1945 yılında doğdum. Okudum şiir yazdım. Ulusumu ve..