Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
452
 

Personelinize değer katın....

Personelinize değer katın....
 

Ben işin her alanında eğitimin şart olduğunu ve verilen eğitimin kısa veya uzun vadede mutlaka şirkete pozitif olarak geri döneceği kanaatindeyim. Personelinizin görevi ne olursa olsun yaptığı iş hakkında bilgisi olması gerekir. İster bu eğitimi siz verin isterseniz profesyonel şirketlere verdirin ama elemanınıza değer verdiğinizi ona değer kattığınızı elemanınıza hissettirin. Belki şu an yapmış olduğu işi daha önce bir çok yerde yapmış olabilir, belki de sattığı ürün hakkında bir çok yerden eğitim almış da olabilir ama bu eğitim vermemek için gerekli bir neden değildir. Şirket kültürü eğitimi verebilirsiniz, şirketinizin satış stratejileri hakkında eğitim verebilirsiniz bu eğitim her şirketin kendisine has bir eğitimdir. Gelişmekte olan ürünler ve yeni ürünler hakkında bilgi verebilirsiniz. Kısacası siz yeter ki isteyin, sizin için en önemli sermaye elinizdeki personeliniz, bunun için onu eğitim ile bir güzel işleyip o şekilde müşterilerinizin karşısına çıkartmalısınız. Personeliniz ona değer kattığınızı hissetmeli her geçen gün firmasının ona ne kazandırdığını görebilmelidir. Tabiî ki arada istisnai durumlarda olacaktır her kes sizin vermiş olduğunuz eğitimden aynı oranda kendisine pay alamayabilir bu normaldir hatta verdiğiniz eğitimleri saçmada bulabilirler bu tip istisnalar hep olacaktır ama aralarından birkaç tanesi bile olsa bu eğitimlerinizden bir şeyler kapıp öğrenebiliyorsa ne mutlu size.

Bazı firmalarda gözlemlediğim ise şu oluyor, yöneticinin bilgisi tamam ama elemanının bilgisi yok personel bir şey sorduğunda “git kendin öğren” gibi tavırlarda bulunuyor. Bu yaklaşımı ben iki sebebe yoruyorum. Bunlardan birincisi işimden olurum kaygısı ki bu çok yanlış bir kaygıdır, eğer patronunuz sizi “bu adam kadar personeli de biliyor bu adamla işimiz yok” diyorsa siz gerçekten bulunduğunuz yönetici koltuğuna hak ederek gelmemişsinizdir zaten o zaman kaybettiğiniz makamında önemi yoktur. Yada ikinci bir sebep personeliniz araştırıp daha iyi öğrensin diye ona bu şekilde davranmış olabilirsiniz ama bu seferde gönderdiğiniz personelinize yol göstermelisiniz falanca internet sitesinde veya falanca kitabı araştırırsan bulabilirsin demelisiniz. Bilgi paylaşıldıkça değer kazanır, paylaşılmamış bilgi boş bir yükten ibarettir. Bir süre sonra taşıyana da ızdırap olur düşünsenize bir yerde yöneticisiniz ve sadece sizin bildiğiniz ve paylaşmadığınız bir konuda olur olmaz zamanlarda sizi rahatsız ediyorlar, bu sizin performansınızı da ciddi bir şekilde düşürür. Bırakın paylaşın bilginizi, elemanlarınıza işi öğretmekten çekinmeyin siz hem bilginiz hem de yöneticilik vasıflarınızla ortaya çıkın ve vazgeçilmez olun.

Benim eğitim alan arkadaşlarımada bir kaç nasihatım olacak. Personel olarak tabiî ki bu konuda herkese iş düşmektedir, şirketiniz sizin için zaman ayırıp, bütçe ayırıp deneyimlerini bilgilerini sizle paylaşıyorsa şayet size önem veriyor demektir, lütfen bu eğitimleri ciddiye alın. Belki eğitimde sizin bildiğiniz şeyler anlatılacaktır ama bilmeyen arkadaşlarınızda bir çok şey öğrenecektir hiç olmazsa onlara saygı duyun. Eğitimlere katılımcı olun soru sormadıkça öğrenemezsiniz sorun ki öğrenin öyle yada böyle bu eğitime katılacaksanız, zaman ayıracaksanız bari sonuna kadar yararlanmaya bakın. her şeyden önce kendinizi eğitmeye çalışın ve bu fırsatları birer altın fırsat bilin ve lehinize kullanın. Bir kelime öğrenseniz bile sizinle aynı işi yapan ve o kelimeyi bilmeyen binlerce kişiden öndesiniz demektir. Müşterilerinizin karşısına dolu dolu çıkın bilmiyorum demektense biraz zamanınızı ayırıp bu eğitimlerde aldığınız bilgileri karşınızdakine sunmanız çok daha onur vericidir. Hatta eğitim bulduğunuzda kendi branşınızla ilgili olmasa bile hatta ters düştüğünüz bir fikirle ilgili olsa bile katılın en azından aklınızda bir değer oluşturursunuz. Doğruyu veya yanlışı daha iyi tespit eder doğruları uygularsınız. Kim ne öğrenirse önce kendisine öğreneceğinden ister aklınızı kullanır zaman ayırıp ciddiyetle dinler bir şeyler kaparsınız, isterseniz de biliyordum zaten ukalalığına sığınıp zamanınızı boşa harcarsınız orası sizin takdiriniz.

Ben iş yerinde yaşadığımız bir çok problemin eğitimsizlikten dolayı olduğu kanaatindeyim. Hem firmanıza hem de personelinize değer katmak için çok fazla geç kalmış sayılmazsınız. Hadi açın ajandanızı ve ilk eğitim gününüzü belirleyin. Her geçen zaman sizin aleyhinize ilerliyor bu zamanı iyi kullanın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sevgili Omer, her gecen gun daha da gelisen, guzellesen yazilarini takip ediyorum ve yurekten kutluyorum. Onca isinin ve yasam yogunlugunun icinde surekli ogrenmeye tutkun ve ogrendiklerini paylasma coskun etkileyici, esinlendirici. Ozellikle is hayatinda surekli egitimin onemine dikkat cekme cabalarin, konuyu her boyutuyla irdelemen cok yararli. Bunu pratik yasam icinden sahici orneklerle yapman algilamayi kolaylastiriyor. Tekrar tebrikler, ellerine saglik.

Ufuk Tarhan  
 22.12.2007 20:10
Cevap :
Teşvik edici, daha iyisini yapabilmem için bana güç veren yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Yazdıklarım herkese olmasa da bir kaç kişiye yol gösterebilirse bu benim için çok büyük bir anlam taşıyor. En derin saygılarımla.  22.12.2007 23:42
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 20
Toplam mesaj
: 20
Ort. okunma sayısı
: 1647
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

  Merhaba ; Bakmayın böyle yazılar yazdığıma, bilgi okyonusunda bir balık etmem nazarımda. Paylaş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster