Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '16

 
Kategori
Anılar
 

Peru'da Halit Ergenç fırtınası

Peru'da Halit Ergenç fırtınası
 

Bu akşam yemeğe misafirmiz vardı. Damadımızın arkadaşı Maykıl, Perulu mişanlısı Mahu. Burcu okuldan dersten dönünce yemeğini yapacağını söyledi. Menü Burcu'nun spesiyal yemeği körili tavuk, pilav ve salata olacaktı. Ben de bir gün önceden yaptığım yaprak sarmamı ve şekarpare tatlımı ilave edince epey zengin bir sofraya sahip olduk.

 Akşam yemek saatinde kapımız çalınıp misafirlerimiz geldi. Hemen masaya oturduk ve sohbete başladık diyeceğim ama  başlayamadık. Ben ve eşim az İngilizce konuşuyoruz, Mahu ise bizim kadar bile İngilizce konuşamıyor. Sadece İspanyolca konuşan Mahu, biz , Burcu, eşi ve Maykıl. Bir anda masada büyük sessizlık oldu. Birden Maykılın gözü masanın ortasında duran yaprak sarması tabağına ilişti ve Yunanlı arkadaşlarından bu güzel yemeğe aşina olan genç adam hemen tanıdı sarmayı. Sarma falan derken Türkiye'nin adı geçti masada birden.O  ana kadar sesizce oturan Mahu birden ispanyolca bir şeyler anlatmaya başladı. Bir anda masa Türkçe, İspanyolca ve İngilizce konuşulan uluslararası bir seminere döndü. Mahu'nun anlattıkları tercüme edilince Peru'da bizim Türk dizilerinin ne kadar popüler olduğunu anladık bir anda.

Binbir Gece, Fatmagül'ün suçu ne, Muhteşem Yüzyıl. Mahu'nun ve annesinin her gece büyük merakla izlediği dizilermiş. Bu arada Halit Ergenç'in Peru'da ne kadar popüler olduğunu öğrenmiş olduk. 

Ben hemen eşsiz İngilizcemle Halit Ergenç'in aslında çok iyi bir şancı olduğunu, harika bas bir sese sahip olan bu sanatçıyı ilk defa Kral ve Ben müzikalinde seyrettiğimi, bu yıl dizi çekmediğini, sadece bir tek konser verdiğini ve önümüzdeki sezon eşi Bergüzar Korel ile bir dizi çekeceğini anlattım. Ben bunları anlatınca Mahu da Binbir Gece, Muhteşem Yüzyıl dizileri ve oyuncuları hakkında bildiklerini anlatmaya başladı. Ben şaşırdım bu kadar uzak bir ülkede insanların bu kadar bilgi sahibi olmasına. Fatmagül'ün suçu ne adlı dizinin de çok beğenilerek izlendiğini. Bu dizilerden sonra Peru'da çok fazla Türk restoranı ve giysi mağazası açıldığını da anlattı Mahu.

Amerika'ya hareket edeceği gün yeni bir dizi başladığını söyledi. Anlattıklarından bu dizinin Kaderimin Yazıldığı Gün olduğunu anladım.

Sonra Mahu bazı sualler sormaya başladı. Kına gecesi nedir, adamlar ellerinde bir şey çekiyorlar o nedir gibi değişik sorulara cevap verir buldum kendimi birden.

Birbirini  ilk defa gören ve ayrı dilleri konuşan, çok farklı kültürlere sahip kişilerin diziler sayesinde nasıl yakınlaştığına şahit oldum bu gece. 

Bu arada beyler kızmasın ama bu dizi muhabbetini yapan kişiler kadındı. Beyler istedikleri kadar dizilere karşı olsunlar, seyretmiyoruz desinler, bizim dizilerimiz onların maçlarından çok yakınlaştırıyor bizleri.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..