Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

PERU müziği ve parti

PERU müziği ve parti
 

Hani dağdan gelen yansımaları hatırlatan bir tür tahta flütle gitar eşliğinde çalınan müziklerini ?

Burada GOLDEN WEEK denilen , peş peşe gelen ulusal tatil günlerinin arasına cumartesi ve pazarın da girmesiyle yaklaşık bir haftalık tatil . Yarın da KODOMO NO HI (ÇOCUKLARIN GÜNÜ) . Onunla ilgili bir yazıyı da sonra ekleyeceğim .

Tatil ama bana tatil yok . Tüm gün çalışmadım ama sabah iki saat İngilizce yeterlik sınavına hazırlanan ögrencilerimin bir kısmı ile çalıştım . Evde hazırladığım poğaçaları bır sepete koyup , fırından yenı cıkmışlardı, arkadaşlarımızın evine gittik .

Evlerinin yani park . Orada tanıdık tanımadık yaklaşık otuz kişinin katıldığı mangal partisi vardı . Yıllardır görüşme olanağı bulamadığım değerli bir iki büyüğüm ve ilk kez karşılaştığım bir dolu kişi .

Partinin amacı PERU da yardıma gereksinmesi olan çocuklar için gönlünüzden kopan bir miktarda para yardımı zemini hazırlamak . Parti için para giriş parasına gerek yoktu . Yiyecek ve içecekleri partiyi düzenleyen aile hazırlamıştı . Zengin olduklarını sanmayın lutfen . Karıkoca devlet memuru , ama gönülleri zengin . Ayrıca ınsanlar arasında , özellikle Japonlar ve yabancılar arasında iletişim kurma konusuna gönül vermiş kişiler . Kendileri gibi düşünen diger güzel insanların genç ailelerin desteği ...

Aralarında değişik vesilerle Türkiye'yı ziyaret edenler vardı. Onlarla konuştum. Hava güneşli ve sıcaktı ama çadırlarımız vardı...

Eklediğim resimdeki iki Perulu'nun çaldıkları müzik çok güzeldi . Gitarları ıle çaldıkları müzikle ISPANYA yı anımsatacak bır seyler bulmak olanaklı idi . Ama Peru nun etnik müzik aletleri ile çaldıkları çok ama çok güzeldi . Bir diger Perulu dans sergiledi . Ben Peru'nun folk dansını daha önce de izlemiştim . Dans eden folk dansından cok HIPHOP türünden bir dans sergiledi .

Toplumdaki ekonomik ve sosyal değişiklerin kültürü dolayısı ile müziği ve dansı etkilemesi kaçınılmaz , biliyorum ama dansta eskiye özgü danstan çok farklı idi . Çok sevdımı söyleyem , Yenip İçildikten sonra yerde bir çok
kişi kolları sıvayıp , temizleme işini elbirliği ıle yapmak dayanışmanın örneği idi . Sonra PAMUK ELLER CEBE . Coçukları fasulyeden sayıp onlardan yardım için para alınmadı . Büyüklerin 1000 yen ödemesi önerildi. Herkes ödedi . Daha sonra benzer faaliyetlerin şehrin diger bölgelerinde yapılması planlandı. Toplanan paranın avukat aracılığı ile PERU da gereksinme duyulan yerlere ulaştırılacağı da belirtildi .

Biliyor musunuz buna benzer yardım kampanyası TÜRKİYE içinde yapılmıştı . Kapadokya nın maketi şeklinde hazırlanan kumbara da yaklaşık 400.000 yen toplanmıştı. Yapılan bir başka festival nedeniyle buraya daha önce TÜRK halk danslarını sergilemeye gelen bir üniversitenin iki yetkilisi davet edilmişti para teslim edilmek üzere . Neden TC JAPON büyük elçiliğinin devreye girmediğini sorabilirsiniz . Telefon ettiğim görevli " Ne kadar para toplandı ? " dıye sormustu . Mıktarı o zaman söyleyemedim , çünü kumbara açılmamıştı . Görevli gelmedi :((

Tam GÖLCÜK ve çevresinde olan depremin ardında olmuştu yukarıda yazdıklarım . Gelen biri dekan yardımcısı digeri yardımcı doçençti . Ben sadece gönüllü olarak yardımcı idim . ONLAR PARAYI ALDI . Ankara'da kütüphaneye gereksinme olan bir okula kütüphane kurulması için girişimde bulunacaklarını , amaca ulasılmasından yapılan işlerle ilgili resim vb dökümanları yollayacaklarını söylediler .

Burada bu girişime destek olan komıte hala yanıt bekliyor . İşin kötüsü bana soruyorlar neler olup bitiyor diye .
BILMİYORUM , YEMİN BİLLAH ... ilginç olan gelenlerden birinin akrabam olması ve defalarca hatırlatmama ragmen yanıt yok .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..