Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '19

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
25
 

Petrol Varsa Denizler Bölünür

Menfaat ülkeleri savaştırmaz, ben insanlığın savaşmayacak kadar akıllandığını düşünüyorum; hele de istediklerine savaşmadan ulaşabilecekse.

Denizlerde petrol ve doğalgaz bulunması iyi olmadı, bence artık denizleri unutalım, masmavi güzellikler doların yeşiline karıştı.

Dünya tarihinde “birlikte yararlanalım” uygulamasına rastlamadım, dün olduğu gibi bugün de “benim olacak” revaçta.

Savaş akla geliyor, küçükler savaşır ama büyükler bırakmaz. Büyüklerin de zaten savaşmaya ihtiyacı yok, istediklerini güçleriyle alıyorlar, hiçbir devlet ABD ya da Rusya hatta Çin ile savaşmaz.

Denizler de tıpkı karalar gibi ve belki karalar gibi ülke ülke (ülkelere bağlı bölge, üs filan) bölünecek. Tabi yani denizler de karalar gibi zenginse. Ben asıl okyanusları merak ediyorum. Bir de suyu bölmek kolay değil hâkimiyet bölgesi, senin alanın benim alanım şeklinde.

Kaynağını gerçeklerden alan kendi masal olsa bile gerçektir, bu anlattıklarımız biraz böyle.

Yine insanların çokça merak ettiği denize kıyısı olmayan ülkeler de hak alacak mı?

Valla bizim denizimiz çok normalde savunmam lazım ama düşüncelerimde evrenselim yani denizler bütün insanlığın. Yok denize kıyım varmış, yok bu deniz benimmiş boş bunlar.

Bir başka önemli konu; karalarda varsa denizlerde de vardır çünkü su dolmadan önce oralar da karaydı. Yani yeraltı kaynakları olarak ne var aynısı ama bu sefer üç katı (dünyanın dörtte üçü sularla kaplı).

Ve sadece petrolü doğalgazı düşünmeyelim, her türlü maden; altın örneğin. Artı yeter ki olsun okyanusun dibinden bile çıkarırlar.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5013
Toplam yorum
: 13178
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 669
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster