Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '11

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
4297
 

Peugeot 508 yakıt cimrisi!

Peugeot 508 yakıt cimrisi!
 

Çok değil yakın bir geçmişte 1.4 motorlu araçlar çok yoğun bir talep görmekteydi!
Hem yakıt ekonomisi ve park kolaylığı anlamında!
Hem de benzinli değil dizel!
Ancak günümüz teknolojisi sayesinde çok daha büyük segmentte araçlar neredeyse o mini otomobillere meydan okumakta!
Yakıt ve performans değerlerini karşılaştırdığınızda hayretler içerisinde kalıyorsunuz!
Öyle ya, hem de B ile D segmenti farkı söz konusu olan!
Yakıt değerleri mi?
Örneğin 1000 kg ağırlığında minik 206 4.3,  1500 kg ağırlığında dev 508 ise 4.8 yakıt değerine sahip!
Ağırlık bir yana, dış ölçüleri; 206 uzunluk 365 cm, en 165 cm. 508 ise uzunluk 486 cm, en 192 cm.

Aradaki farka bakar mısınız?
Bagaj hacmi farkı tartışılamaz bile, görünen köy kılavuz istemiyor doğal olarak!.
Motor gücü ve tork değerleri ise kat be kat fazla!

İç donanımları en baz seçenekte dahi hayli doyurucu.

MP3 müzik sistemi, altı hava yastığı, çelik jant, sis farları, bluetooth, park sensörü hız sabitleyici direksiyondan vites değiştirme bile bulunmakta.
Trafik ışıkları, trafik sıkışıklıkları vs, gibi nedenlerle frene basmanız gerektiğinde motoru uyku moduna geçiren Start&Stop sistemi de cabası!
İşte bu olağan üstü özellikleri çok heyecanlandırmıştı beni!
Şık tasarımı ve konforu ilk gördüğünüzde gözlerinizi kamaştırıyor ve bir çok rakibini kıskandıracak şekilde tasarlandığı anlaşılıyordu!
E bende durur muyum,  aracı daha yakından tanımak için hemen test sürüşü özlemimi giderdim acilen!
İlk kalkışta gözlemlediğim yığılma sorununun gazdan ayağını çekmem ve tekrar yüklenmem uyarısıyla çözümlendiğini görmem rahatlatmıştı beni.
Yola koyulduğunuzda o çok bilindik benzinli ile dizel arasındaki performans farkı ortadan kaybolmuştu diyebilirim.
Peugeot Firmasının yeni yakışıklısı ve alımlısı olan Peugeot 508 nitelemesi boşuna değildi yani.
 4.86 metre boyuyla cüsseli bir araç olan Peugeot 508 yakıt cimrisi bana göre!
Çünkü öyle otomobiller var ki, onlar servet değerindedir ama bırakın yolcularını kendilerini taşımaktan bile acizdirler.

Denemesi bedava nasıl olsa, farkı farkedeceksiniz eminim.
 

Ancak önemli bir hususu belirtmeden geçemeyeceğim.

En küçük bir sorunla dahi karşılaştığınızda Peugeot firma yetkililerinin çözüm konusunda sizi kaale almama tavırları  “çok memnun olmanız dileğiyle” sloganları ile çok çelişiyor!     

 Bilinçli ve hakkını arayan bir tüketici olmanız çok farketmiyor, onları inatlarından vazgeçiremiyor!

 

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Beğendim.Ama cüzdana fazla dokunuyor mu? How much? O yakıt cimrisiyse ben de fiyat cimrisiyim.

Turbest 
 26.11.2011 3:47
Cevap :
Liste fiyatı dokunuyor aslında sayın Turbest, ancak araştırmalarıma göre 2011 model olmak kaydıyla benzinli ve dizel de 4-8 bin arası indirimler mevcut. Saygılar selamlar.  26.11.2011 14:29
 

Hayatımdaki tek Fransız arabası 2006 Citroen C4 idi. Peugeot ile aynı fabrikada PSA tarafından üretiliyorlar. Dolayısıyla birçok parçaları ortak. Tespitim şu: Fransız arabaları teknolojiyi çok yakından takip ediyor ve derhal kullanmaya başlıyor. Alman arabaları gibi senelerce test etmiyor. Ben C4'ü 2 sene kullandım ve sattığımda hâlâ keşfetmediğim özellikleri vardı. Eminim Peugeot da aynıdır. Problem, kısa bir süre sonra başlayan tıkırtılar ve zayıf gövdeler. Kırmızı ışıkta, belki de 30 km süratle arkamdan bir araba çarpmıştı ve gördüğüm manzara karşısında şok olmuştum. Neredeyse arka koltuğa kadar hasarlıydı arabam ve onarım sonrasında hemen sattım. Özetle: Gövde zafiyetlerini üstün teknolojik özelliklerle kapatıyorlar. O yakıt değerleri de ancak laboratuvar şartlarında mümkün. Ben şu anda Turbo-kompresör 1.4cc 210 HP DSG VW kullanıyorum. Bir depo benzinle şehir içinde 650km, 120'yi geçmezsem uzun yolda 1050km yapıyorum. Sevgiler.

Ata Kemal Şahin 
 25.11.2011 10:03
Cevap :
Sağlamlık konusunda haklısınız Ata Kemal bey, özellikle de plastik parçalar en küçük bir hasarda dökülüyorlar, ancak can güvenliği ön planda olan bu araçlar aynı zamanda Euro NCAP ESC Test onaylı. Bende seksenli yıllarda ilk kez 504 sayesinde tanışmıştım bu markayla, devamında 106, 206 modellerini kullanma fırsatım oldu. Hepsi de olumlu izler bırakmıştı bende. Bu nedenledir ki sonrasında 307 SW almakta hiç tereddüt yaşamamıştım. Konfor ve donanım neyse de performans ve yakıt beklentim hayal kırıklığına uğratmıştı beni. Çünkü kendisini taşımaktan aciz bu çok albenili aracın yakıt ibresinin indiğini gözle takip edebiliyordunuz adeta! Tam da bu dönemde teselli bulacağımı umduğum VW Polo 75 hp ise 4 yolcusuyla Dikmen rampasını çıkmakta zorlanmıştı. Son altı yıldır kullandığım Honda sonrasında şimdi 508 almayı düşünüyorum. Yakıt değerleri konusunda da haklısınız tam gerçeği yansıtmıyorlar ama + 1 puan yanılma payı bile olsa yine iyi bana göre. Saygılar selamlar  25.11.2011 11:10
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1021
Toplam yorum
: 4165
Toplam mesaj
: 254
Ort. okunma sayısı
: 1593
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster