Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '16

 
Kategori
İnançlar
 

Peygamberin tebliğine uyan İlk Müslüman olan HZ. ALi'dir.

Peygamberin tebliğine uyan İlk Müslüman olan HZ. ALi'dir.
 

HZ. ALi


Pek çok hadis bilgin ve tarihçi, Resul-iEkrem'in (a.s.a.) pazartesi günü Peygamberliğe seçildiğini ve Hz. Ali'nin ertesi gün İmân ettiğini naklediyor. Üstelik herşeyden önce Resul'i-Ekrem'in bizzat kendisi Hz. Ali'nin İlk İmân eden kimse olduğunu açıklamış ve ashabına şöyle buyurmuştur:

Kıyamet günü Kevser Havuzu başında bilimle ilk mülakat edecek olan kişi, hepinizden önce İslam'a İmân eden Ebu Talib'in oğlu Ali'dir.

Hz. Ali'nin herkesten önce İmân ettiği hakkında Peygamber'i Ekrem'den (s.s.a.), bizzat Emirü'l-Müminin Ali (a.s.), diğer İmamlarımızdan nakledilen rivayet ve hadis bilginleri ve tarihin görüşleri, bu kitabın sayfasına sığmayacak kadar fazladır. Onun için bu konuyla ilgili olarak sadece Hz. Ali'nin kendi sözleri ve tarihi bir olayı nakletmekle yetineceğiz.

Emirü'l-Müminin.Ali (a.s.) şöyle buyuruyor:

Ben Allah'ın kulu, Peygamber'in kardeşiyim; benim Sddık-ı Ekber.
Bu sözü benden sonra iftiracı ve yalancıdan başkası söylemeyecek.

Herkesten yedi yıl önce Peygamber'le birlikte namaz kıldım ve onunla namaz kılan ilk kişi benim.

Diğer bir konuşmasında şöyle buyurdu:

O gün İslâm, Peygamber ile Hatice'den başkası evinde kimse yoktu ben de onların üçüncüsüydüm.

Başka bir yerde şöyle buyurdu:

Allah'ım, İlk olarak mabuduna yönelen, çağrıyı duyup icabet eden kişiyim ben; Peygamber'den başka hiç kimse benden önce namaz kılmamıştır.

Kaynak:Tarih-iTaberi,c.2,s.213;Sünen-iIbn Maça,c.1.57

 
Toplam blog
: 447
: 1524
Kayıt tarihi
: 20.09.13
 
 

06 Mayıs 1974 Çorum Sungurlu'da doğdu. Yaşamının büyükçe bir bölümünü Mamak'ın gecekondu mahalleler..