Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '08

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Peynirli mantı...

Peynirli mantı...
 

Mantı bilindiği üzere Kayseri yöresine ait bir yemektir. Kayseri'de sadece herkesin bildiği etli mantı yapılmaz, patatesli mantı, peynirli mantı, tepsi mantısı, börek çorbası gibi değişik mantı çeşitleri de yapılır. Mantılar içinde belki de en hafif olanıdır peynirli mantı. Yapması da çok kolay ama hazır yufka olmaz. Hamur açmayı bilmek gerekir.
Mantı severler için tarif etmeye çalışacağım.

Ben bu bloğu ocak ayında hazırlamıştım ama o günden beri peynirli mantı yapıp bir resim çekemediğim için yayına verememiştim. Bugün hava serin ve yağışlıydı, bütün gün evde gazete, kitap okuyup pinekledikten sonra akşama mantı yapmaya karar verdim. Böylece hem bloğumu yayınlarım, hem de yemek menüsünde değişiklik olur diye düşündüm.

Mantı hamuru için un, su, tuz kullanıyoruz. 5-6 kişilik ki, mantı bizde hiç bir tabak yenmez, dolayısıyla 5-6 kişilik dediğimde en az 10 tabak mantıdan bahsediyorum, 3 su bardağı un, 1 su bardağı su ve 1 tatlı kaşığı tuz yoğrularak sertçe bir hamur yapıyoruz. Bu ölçülei de bugün buldum, ben yine göz kararı yaptım da sizin için ölçtüm... Hamuru elle yoğurmak zor olduğu için, daha doğrusu bayağı bir kuvvet gerektirdiği için annem çiğnerdi. Hamur çiğnemekte sanırım bizim memlekete özgü bir şey. Hamuru toparladıktan sonra temiz bir poşete koyup, temiz bir örtüyle sarıp, bir kaç kez çiğnediğinizde nefis bir hamur oluyor. Biraz benim gibi ağırsanız daha da güzel oluyor:) Elle yoğurmak için tecrübeli ve biraz da güçlü olmak gerekiyor.

Hazırlanan hamur 15-20 dk üzeri kapalı dinlendirilir. Bu arada içi için ufalanmış beyaz peynir, nane( kuru da olabilir), toz kırmızı biber karıştırılır. Hamur olabildiğinde açılır ama asla bir yufka kadar ince olmamalıdır. Büyük kareler şeklinde kesilir (yaklaşık 5 cm). İçi konup, üçgen olarak kapatılır. Üstüste gelmeyecek şekilde bir tepsiye dizilir.

Pişirmeye gelince. Makarna gibi ancak suyunu süzüp atmıyoruz. Bütün lezzetin suda olduğunu söyleyebilirim. Kaynamış tuzlu suya atıp mantıları pişiriyoruz. Hamur inceyse yaklaşık 6-7 dakikada pişiyor. Hamur kalınsa pişme süresi biraz daha fazla olabilir. Mantı piştikten sonra tencerede bırakılmaz, zira çelik hemen soğumadığı için yapış yapış olabilir. Piştikten sonra bir servis tepsisine suyuyla birlikte döküyoruz. Üzerine tereyağ ve salça ile bir sos hazırlıyoruz. Sosu sulandırmak için de mantı suyunu kullanabiliriz. Sosu da mantının üzerine döküyoruz. Dilerseniz tabaklarda da sos döküp servis yapabilirsiniz. Diğer mantının tersine üzerine sarmısaklı yoğurt dökülmez, sumak atılmaz. Ama yanında yoğurt iyi gider.

Yaparken ara ara resim çekerek aşağıda yayınladım. Belki ilk defa mantı yapacaklar için bir yararı olur diye düşündüm. Peynirli mantıyı ben çok seviyorum. Çocukluğumdan damağımda kalan lezzetlerden biri. Yapmak isterseniz kolay gelsin, afiyet olsun.
 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..