Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '09

 
Kategori
Matematik
 

Pi günü...

Onca yıl sonra, torunumun dergilerinden birinde rastladım sevgili Pi sayısına... Unutmamıştım 3, 14 sayısını ifade ettiğini. Aynı zamanda, Pi sayısının; bir dairenin çevresinin, çapına bölümüyle elde edilen sayı olduğunu...

Ve hayret! Hala sevimli geliyordu bana... Yok yok! Matematik konusunda hiç iddialı değilim; bildiğim ve hatırladıklarımın arasında; yalnızca iki kere ikinin dört ettiği...

Ve yıllar sonra öğrendiğim bir güzellik daha; Dünya Pi Gününün Kutlandığı!... Evet bunca zaman hiç duymamıştım. Sevgili Pi sayısının dünyada özel bir günü olduğunu öğrenmek, beni şaşırttı ve sevindirdi... Pek çok insanın ilgi alanına giren Pi sayısı için özel bir gün belirlenmiş. 14 Mart dünyanın her yerinde Pi günü olarak kutlanıyor.

Peki neden 14 Mart ?... Pi sayısının ilk rakamı olan 3’ün Mart ayını; onun ardından gelen 14 sayısının da günü gösterdiği kabul edilerek üçüncü ayın ondördüncü günü Pi günü olarak kabul edilmiş...

Benim için yeni sayılacak bir bilgiyi paylaşmak istedim yalnızca!... Bilgi açlığımı bağışlayın lütfen... Sağlık ve sevgiyle kalın... Emel

 
Toplam blog
: 161
: 735
Kayıt tarihi
: 26.01.08
 
 

1955 yılının, aydınlık Nisan sabahlarından birinde; 22 Nisan sabahı duyulmuş ilk avazlarım… Üsküdar ..