Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '10

 
Kategori
İstanbul
 

Pierre Loti tepesi

Pierre Loti tepesi
 

Alıntı


02 Mayıs Pazar günü buluşması Pierre Loti izlenimlerim:

Pierre Loti tepesi Eyüp'ün simgesi. Tepeden Haliç'i seyreyledik.

Arabanız ya da arabası olan bir dostunuz yoksa gidip gelmek meşakkatli bir iş.

Arabanız yoksa buna karşılık yükseklik korkunuz varsa gitmeye hiç yeltenmeyin. Teleferik icat oldu mertlik bozuldu.

70 Milyon oradaydı, bi siz yoktunuz. Düğünden kaçıp gelen gelin ve damat, doğum gününü kutlayan 'İyi Ki Doğdun' yerine 'Happy Birthday To You' diyen gençlik de oradaydı.

Genç bir çift vardı. Erkek kıza kırmızı bir gül almış. İkisinin de gözleri gülüyordu.

Garsonlar arı gibi çalışıyordu. Gözleme elle yenilir diye bir felsefeleri olmalı ki yanında çatal-bıçak getirmediler.

Domates soslu mantı istemeyin çünkü yok. Tam anlamadım ama domatesleri mi yokmuş, domates salçaları mı yokmuş neymiş... öyle bişey. Biber soslu mantı konusunda çok ısrar etmelerine rağmen küstük yemedik.

Etrafı mezarlıklarla çevriliydi. Hayatımda ilk defa mezarlıklara o kadar yakın oldum. Garip ürkütücü ve sessizdi...

Manzaranın, kar yağdığında ve akşamları çok daha muhteşem olduğu söylendi.

Yabancı turist sayısı yerli turistten fazlaydı.

Satıcılar vardı, kasetten arabesk dinletiyorlar yurda özel nazar boncuklu incik boncuk satıyorlardı.

Akşama kadar oturduk. Haydi Abbas vakit tamam, akşam diyordun, işte oldu akşam diyerek ayaklandık ama gördük ki akşam bi bize olmuş. Millet halâ akın akın geliyor.

Bin atlı akınlarda çocuklar gibi şendik / Bin atlı o gün dev gibi bir orduyu yendik.

Ahh ah... Gel de İstanbul 7 Tepe'yi söyleme şimdi

İstanbul yeditepe eriyorum günden güne
Bir gün orada, bir gün burada arıyorum seni yine delice

Bak yine geceler üstüme örtüldü
O yalan sevdalar beni öldürdü
Bir kaç satır beni ağlattı
Bir senin aşkın beni güldürdü

Yedi kere kurşun yedim ama ölmedim
Ben kalbimi kimselere vermedim
Sabıkam aşktan, kalbim taştan
Beni çıkardın baştan

:) İyi bayramlar.

+

Bu güzel gün için Sayın yazarım Uçurtmalar'a, katılan ve arayan tüm dostlara teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..