Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '07

 
Kategori
Okul Öncesi
 

Pikniğe giden ana okulu öğrencileri

Pikniğe giden ana okulu öğrencileri
 

Bu sabah universitedeki isime gitmek icin trene binmek uzere istasyona gittim. Bilet kapisindan gecerken civil civil sesler duydum. "Tamam." dedim icimden trene cocuklar da binecek, dayanamiyorum onlari cok severim.

Merdivenlerden inip kendi reyonuma gittim. Bir baktim cocuklar karsi reyondalar. Aksi istikamete gidecekler. Ana okulunda oynarken giydikleri spor kiyafetleri icinde annelerinin hazirladigi kumanyanin oldugu sirt cantalari ve ici buraya ozgu cay dolu termoslari omuzlarina asili. Ve kendi siniflarini belli eden renkli basliklarini giyerler Her sinifin basliginin rengi ayridir. Basliklari sari olanlar kucuk civciv gibidirler.

Ayakta durup dolasmalari yasak hepsi siraya girmis comelmis vaziyette treni bekliyordi. Cok hosuma gitti. Hemen fotograflarini cektim. Arada bir ayaga kalkan ogrenci ogretmenin ikazi ile oturuyordu. Benim cocuklarinda ayni yoldan gectiklerini dusundum bir ara.

Piknik icin sonbahar size ters gelebilir ama burada ENSOKU denilen piknik hem baharda hem de sonbaharda yapilir. Mevsimdeki degisiklikleri gozlemelerini saglamak icin Bugunku ogrencilerin gidecegi yer birkac istasyon otedeki hayvanat bahcesinin de oldugu deniz kenarindaki piknik yeri olmali. Cunku gelenek halinde.

Yemeklerini yedikten sonra etrafi dolasip kurumus yapraklari, cicekleri, palamutlari toplayip ertesi gunku derste onlari kullanip resim yaparlar.

Ayni gelenek ilkokul ve orta okul ogrencileri icin de gecerli. Ancak orta okul ogrencileri yaprak toplama yasini gecmistir. En guzel olani yanlarinda harclik goturmelerine izin verilmemesi. Onun yerine her ogrenci piknik gunu oncesi annesi ile markete gider ve sevdigi buskuvit vs alirlar. Ilkokul ogrencileri icin bu buyuk bir zevktir cunku kendileri arkadaslari ile birlikte gider alirlar istediklerini. Biliyor musunuz alinanlarin icinde cikolata yoktur.

Nedenini ben de cok iyi bilmiyorum ama dis sagligi onemli bir gerekce digeri erime ve cevreyi kirletme olasiligi var.

Donus yolunda ozellikle ana okulu ogrencileri yari uykuludur. Kendi istasyonlarina ulasmadan ogretmenler onlari uyandirmakla mesguldur... Ertesi gun mu ? Okulda yapilacak, konusulacak cok sey vardir .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..