Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '11

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
4163
 

Pilates ile göbeklere elveda...

Pilates ile göbeklere elveda...
 

internetten alıntıdır.


Merhabalar! 

Bu yazımda sizlere çok önemli bir egzersizi anlatacağım. Alt karın kasını çalıştırma, yani göbek bölgemizdeki yağları eritme egzersizi... 

Biz eğitmenlere göre, erimesi en zor olan yağların toplandığı bölge, göbek bölgesidir. Hem hanımların hem de beylerin en çok şikayet ettiği, erimesini en çok arzu ettiği bölgedir. 

Spor salonlarına gitmeye, gerek maddi olarak, gerekse zaman olarak vakit bulamayanlar, lütfen bu yazımı dikkatlice okusunlar... 

Öncelikle, resimde görüldüğü gibi, yere sırtüstü, dümdüz uzanın...Ayaklarınızın arasına top alıp almamanız farketmez, önemli olan hareketi yavaşça ve doğru olarak yapabilmektir. 

Dizlerimizi bükmeden, bacaklarımızı dümdüz pozisyonda, aşağı ve yukarı kaldıralım. 

Belinde problemi olanlar; bu hareketi yaparken, ellerini kalçalarının altına sokup, destek yapabilirler. 

Bacaklarımız aşağıdayken nefes alalım(burnumuzdan), bacaklarımızı yukarı kaldırırken nefes verelim(ağzımızdan) 

Bu hareketi yaparken, olabildiğince karnımızı içimize çekelim ki; karın kaslarımız aktif hale gelsin... 

10 tekrar ile bu hareketi bitirelim ve ikinci harekete geçelim. 

İkinci hareket ise; bacaklarımızın ikisini birden indirmeyip, tek tek indirdiğimiz hareket olacak. Biz bu harekete, "makas" diyoruz. 

Adeta ilk anlattığım hareketin, modifiye edilmiş halidir. 

İkinci hareketi de 10 tekrar ile bitirelim ve yere dümdüz uzanıp, karın kaslarımızı dinlendirelim. 

Gayet basit, hepinizin anlayacağı dilde anlattığım bu iki önemli hareketi, evlerimizde, sadece 5 ya da 10 dakikamızı ayırıp yapabiliriz. Eğer bu hareketi yapmayı alışkanlık haline getirirsek; göbek bölgenizdeki gereksiz şişkinliğin nasıl da yok olduğuna kendiniz bile inanamayacaksınız... 

Bir önceki yazımla, üst karın kaslarınızı(mide bölgesi), şimdiki yazımla da alt karın kaslarınızı(göbek bölgesi), aktif hale getirdim. 

Bir sonraki yazım ise, kalça kaslarını çalıştırmaya yönelik olacak...Lütfen beni takip edin! 

Pilates ile, sağlıklı ve formda kalın... 

Hepinize bol hareketli günler diliyorum... 

SEVİLAY 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bende kilo aldım, hemde göbek yaptım :(( aslında spor salonuna gitmek daha iyi, evde yapılmıyor. Bilgilendirme için çok teşekkürler...

Zehra Pınar ZORA 
 22.02.2011 12:13
Cevap :
Zehra Hanım, spor salonuna gitmeye vakti olmayanlar için bir öneri yazısıydı benimkisi...Pilates zaten , mat(minder) egzersizlerini içerdiği için, spor salonuna gidilmeden de yapılabiliyor.Böyle de bir avantajımız var yani...Sadece kendinize ayıracağınız 20 dakika yeterli...Lütfen deneyin, çok memnun kalacaksınız...Sevgiler..  23.02.2011 11:38
 

Ben bu yazına yorum yazmıştım ama sanırım teknik bir hata,,,gelmemiş,,,,,yine harika şeyler paylaşmışsın,,,teşekkürler,,,,Sevgiler,,,,

Alyoşa-Sevmek Güzeldir. 
 21.02.2011 23:05
Cevap :
Evet canım halam, yorum yazmıştın ben de cevaplamıştım...Herhalde teknik bir sorun çıktı...Yakında yayınlanır merak etme...İkinci kez seninle buluşmak çok güzeldi, öpüyorum seni...sevgiler...  23.02.2011 11:39
 

Bu yazdıklarını plates topsuz yapıyorum ben çok da iyi geliyor,,,en azından kaslarım geriliyor,,,harika zinde hissediyorum kendimi ,,,sağ ol hayatım,,,Sevgiler,,,,

Alyoşa-Sevmek Güzeldir. 
 20.02.2011 23:27
Cevap :
Ben sana ne diyebilirim ki halacım...Harikasın...Gördüğüm en azimli bayansın...Önemli olan; kendini sağlıklı, zinde ve esnek hissetmektir zaten...Sen endorfin ve seratonin hormonları salgılamışsın, kendini bile aşmışsın sportif halam benim...Biz ikimiz, 120 yaşını göreceğiz, bu bizim sloganımız...Sevgiyle kal canım halam...  22.02.2011 9:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 71
Toplam yorum
: 333
Toplam mesaj
: 35
Ort. okunma sayısı
: 1900
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster