Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '09

 
Kategori
Egzersiz
 

Pilates yapıyorum!

Pilates yapıyorum!
 

internetten alıntıdır.


Yazımın başlığından da anlayacağınız üzere, ben pilatese başladım.

Vücudum spor yapmam gerektiği sinyallerini verince, bütün sporları şöyle bir gözden geçirdim. Koşmayı sevmiyorum, yürümekten sıkılıyorum, yüzme sporu çok pahalı ve ben de pilates yapmaya karar verdim.

Tabi hemen öyle karar vermek kolay olmadı, çok kılımdır, önce bu sporu ve faydalarını kendi çapımda araştırdım. Kimler ne için yapar, sorguladım.

Öncelikle herkes yapabilirmiş ama bu işin ehlinden ders almak şartıyla... İlk defa Joseph Pilates bulmuş. Doğuştan astımı ve kronik bronşiti olan Joseph Pilates, çeşitli hareketlerle bu hastalıklarını yenmiş. Bir askeri kampta görevliymiş ve bütün kamp gripten kırılırken sadece Joseph Pilatesin bulunduğu kampta hiç grip görülmemiş ve böylece ilk dikkatleri çekmiş.

Tekniğini günden güne geliştirmiş ve şimdiki pilates sporu ortaya çıkmış. Aslında teknik; doğru nefes alıp vermekmiş.

Bu doğru nefes alışlarına bir de egzersizler eklenince, iskelet yapısını dahi güçlendiren bir sporla karşılaşıyoruz.

Benim pilates hocamın dediğine göre;

1. İskelet yapısını güçlendirdiği için, vücudun duruşu değişiyor.

2. Boyun fıtığının yol açtığı, koldaki uyuşma ve ağrılar son buluyor.

3. Bel fıtığının yol açtığı, bacak uyuşmaları son buluyor.

4. Vücut, denge ve esneklik kazanıyor.

5. Sırt ağrıları tamamen geçiyor.

6. Kireçlenmeden kaynaklanan eklem ağrılarını yok ediyor.

7. Vücudun toparlanmasını sağlıyor.

Daha ne olsun... Zaten Joseph Pilates de egzersizler için; "üç derste farkı hissedecek, on derste farkı görecek, yirmi derste ise tamamen farklı bir vücuda sahip olacaksınız." demiş.

Ben henüz bugün ikinci dersimi aldım. Hissettiğim sadece bel, bacak ve kol ağrılarından ibaret... Aynı dayak yemiş gibi oldum. Bu hareketlerin, bu derecede bütün kas sistemimi çalıştıracağını bilmiyordum doğrusu!

Sakın "çok pahalıdır" demeyin. Ben de oturduğum yerin yani Buca'nın belediyesinin vermiş olduğu derslere yazıldım. Ayda 10 TL çok komik bir rakam ve ne kadar istiyorsanız o kadar gidiyorsunuz. Sporsuz geçen günlerinize yazık!

Diğer yazılarımda da sık sık dile getiririm, ben evde boş boş oturmaktan nefret ediyorum. O bana gelmiş, bu bana gelmemiş dedikodularıyla ise hiç işim olmaz. Keşke herkes benim gibi düşünse, o zaman ne kadar mutlu olduklarını ve hayatta ne kadar boş şeylere kafalarını yorduklarını anlayacaklar.

Şimdi ders aldığım belediyede oğlum için de bir araştırma yaptım ve onu da jimnastiğe götürmeye karar verdim.

Anlayacağınız, ana-oğul artık sporcuyuz!

Bence her insan spor yapmalı. Yoksa; sonu ya yatak olur ya da toprak...

Hepinize bol sağlıklı günler diliyorum.

SEVİLAY

 
Toplam blog
: 71
: 1912
Kayıt tarihi
: 15.11.09
 
 

32 yaşındayım, evliyim ve yakışıklı bir oğlum var. Profosyonel pilates eğitmeni ve besin destek ü..