Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '07

 
Kategori
Eğitim
 

Pilot okulda öğrenci olmak

Değerli dostlar;

1964 yılında leylek rotasını mı şaşırdı bilmem ama beni Besnide bırakıverince bende doğal olarak Besni'li oluvermişim. Buna bağlı olarak da ilk, orta ve lise eğitimimi Besni' de tamamladım. İlkokulu bitirince Besni Lisesi ve Ortaokulu'na kaydoldum. Bu arada önemli bir not Besni Lisesi o zamanlar "Öğretmensiz Eğitim" konusunda pilot okullardan biriydi. Çünkü hemen hemen hiç öğretmenimiz yoktu. Ortaokul yıllarından hatırladığım sadece Türkçe öğretmenimiz vardı. Diğer tüm derslerimiz boş geçerdi.

Derslerin boş geçmesi nedeniyle olsa gerek, sınıfta dört adet futbol takımı vardı. Tüm gün takımlar arasında maç yapardık. Puan durumu en iyi olan takım sınıflararası maçlarda sınıfı temsil ederdi. Ortaokul birinci sınıfta matematik dersinden geçişimiz ise hiç unutmadığım bir komedidir. İmam Hatip Lisesi'nin matematik öğretmeni bir derse girdi ve doğal sayılar kümesini anlattı, ( O nedenle doğal sayılar kümesini çok iyi bilirim. ) ikinci ders sınav yapıldı. Ve hepimiz 5 alıp matematikten geçtik.

Aynı istikrarlı durum lise yıllarında da devam etti. 12 Eylül darbesinden sonra yeni mezun öğretmenlerimiz gelmeye başladı. Ancak onlarda dönem başında aldıkları raporlarla kısa sürede yok oluyorlardı. O nedenle Besni Lisesi'nin pilot uygulaması devam etti.

Besni Lisesi şimdilerde nasıl bilmiyorum; ama dilerim Besnili kardeşlerim bizim yaşadıklarımızı yaşamıyorlardır.

 
Toplam blog
: 20
: 3422
Kayıt tarihi
: 22.03.07
 
 

1964 yılında Adıyaman Besni'de doğdum. İlk orta ve lise eğitimimi Besni de tamamladıktan sonra Çu..