Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '21

 
Kategori
Kültürler
 

Piramitler – Şifreler

Piramitler – Şifreler

Dünyanın en büyük sırları onlarda saklı…

Keops Piramidinin yüksekliğinin bir milyara çarpımı yaklaşık olarak dünya ile arasındaki mesafe kadarmış.

Her biri 20 ton olan taşlardan yapılmış

Mesela Piramitler hakkında bilinmeyen ne çok şeylerin olduğunu tahmin ediyorum. Dünyanın 7 harikası içinde düşünmek bile keyifli…”

“Benim ilgi alanlarımdan biri piramitlerdir.”

“Lütfen dinleyelim sizi.”

“En önemli Piramit anıt mezar olarak yapılmış olan Büyük Piramit yani Keops’tur.” Nejat Tokdemir:

“Azizim tam anlamı ile gezdiniz mi?”

“Ne kadar izin veriyorlarsa o kadar gezebiliyorsunuz. Orada üç piramit var ki aklınızın, hafızalarınızın almasına imkân yok. Anlayamıyor, çözemiyorsunuz. Tam anlamıyla teknik ustalık ve mühendislik şaheserleri… Yerleştirilişi inanılmaz, bir kere dev boyutlardalar. Kireçtaşları kullanılmış yapılan blokların boyut ve ağırlıkları akıl almaz halde! Düşünebiliyor musunuz? Her biri 20 ton olan taşlardan yapılmış. Nasıl bir şeydir akıl almıyor. Üstelik bu taşlar yüzlerce kilometre uzaklıklardan getirilmiş.”

Rüçhan Günnar:

“Haklısın. Bunu ben de hep düşünürüm. Bu taşları nasıl getirmişler?”

“Bilinmezlerden biri de o tabi.”

“Azizim şöyle bir şeyde vardı orada haksız mıyım, Piramit’te mezarı olan odaya yılda iki defa güneş giriyormuş.”

Atlas Hanım meraklanmıştı.

“Ne demek anlamadım. Yılda iki kere o odaya güneş giriyor, doğru mu anlamışım.”

“Doğru. Güneşin girdiği günler, Piramitte yatanın doğduğu ve öldüğü günler.”

“İnanmıyorum.”

Çağman Babüroğlu:

“Orası inanılmazların yeri… Sizlere Piramitlerin içinde olan ya da olmayanları saysam şaşırırsınız. Gerçi abarttım bunları sizler de biliyorsunuz.” Dike ve annesi aynı anda konuşmuşlardı.

“Biz bilmiyoruz.”

“Mumyalarda radyoaktif madde bulunmuş, Piramitlerin içerisinde ultra sount, radar, sonar gibi cihazlar çalışmıyormuş. İçleri yazın serin, kışın sıcak oluyormuş.” Suna Baydaroğlu:

“Buralara ne kadar benziyor değil mi? Burada da hiçbir elektronik araç çalışmıyor.”

“Birkaç şey daha var. Piramitlerin içinde süt birkaç gün kalsın bozulmuyor, daha uzun kalınca kendiliğinden yoğurt oluyormuş.”

Atlas Hanımın hoşuna gitmişti.

“Bunu sevdim. Piramitlerden biri bizim otele yakın olsaydı Dike çok rahat ederdik.”

Çağman Babüroğlu iki bayana baktı.

“Bayanlar için bir bilgim daha olacak. Bekletilen sular orada cilde iyi gelen losyonlar haline dönüşüyormuş.”

“Yok canım bunu siz söylüyorsunuz.”

“Tabi ben söylüyorum da bir yerde okumuştum, oradan aktarıyorum. Kirli sular bile orada temiz, berrak su haline geliyormuş. Bunlar biraz daha hafif kalan kısımlar bakın daha önemlileri neler:

Piramit üzerinden geçtiği varsayılan meridyen, karaları ve denizleri iki eşit parçaya bölüyormuş.”

Dike ıslık çaldı.

“Bu kadarı da fazla... Gerçekten akıl dışı bu söyledikleriniz.”

“Sevgili Dike, daha bitmedi. Seni şaşırtmaya devam edeceğim.

Keops Piramidinin yüksekliğinin bir milyara çarpımı yaklaşık olarak dünya ile arasındaki mesafe kadarmış.” Dike her konuşmadan sonra biraz daha şaşırıyordu.

“Piramitler Orion takımyıldızlarının Dünyadan M.Ö 10500 yılındaki göründüğü açıda ve birebir yaklaşımıyla inşa edilmişler.”

Dike yine itiraz etti.

“Hadi canım sizde. Gerçekten mi?”

Atlas Hanım:

“Dünyanın 7 harikasının birinden söz ediyoruz.”

Dike şaşkınlıkla cevap verdi.

“Bence en önemli harikasından!”

Çağman Babüroğlu, Dike’ye gülümsedi.

“Benim gibi düşünen biri daha olması hoşuma gitti.”

Dike:

“Biraz önce sözünü ettiğiniz bu kadar muazzam tekniklere sahip büyük Piramit kaç yılda tamamlanmış?”

“Tahmini rakamlar yirmi yıl diyor.”

“Bence çok değil. Ben yüz yıl filan diyeceksiniz sandım.”

“Biliyorsunuz bu piramitler Ehramlar olarak da bilinir. Eski ve orta krallık döneminde yapılmışlardır. Krallarının yani firavunların mezarlarının üstüne yapılmış büyük anıtsal yapılar bunlar. Ben daha önce de söylemiştim. Dünyayı gezdim. Bu konular benim inceleme konum. Orta ve Güney Amerika’da Mayalar, Aztek’ler ve İnka’lar da bunlara benzer piramitler yapmışlar ama bu kadar büyük, bu kadar ihtişamlı ve gizemli değiller onlar.”

Suna Baydaroğlu:

“Haklısınız en büyük ve gizemlileri Mısır’da olanlar.”

“Eskiden Nil nehrinin batı kıyısı boyunca birçok piramit varmış. Bunlar Eski ve Orta Krallık döneminde yapıldığına ve Mısırlıların Güneş Tanrısı Ra’ya tapınmaya ve ölülerini mumyalamaya başlamaları ile arasında bir ilişki olduğu söylenir. Eski mısırlılar ölen kişilerin bedenini korurlarmış, ona yiyecek, içecek sunarlarmış. Duvarlara resimler çizerek ona öbür dünyada yardımcı olduklarını sanırlarmış.

Üç büyük piramitten söz edeceğim sizlere. Keops, Kefren ve Mikorinos…”

Dike çok heyecanlıydı.

“Hocam bende çok merak ediyorum oraları. Gidip görmek istiyorum.”

“İnşallah görürsün. Bell mi olur bakarsın bir seferinde birlikte gideriz.”

“Çok iyi olur. Bir bilenle oraları gezmek çok iyi olur.”

“Olur neden olmasın Dike… Tabi önce buradaki Mucizeyi görelim, yeryüzüne çıkalım, ondan sonra da Allah’ın izniyle normal hayatlarımıza dönelim.”

 

 

Nazan Şara Şatana Kitaplarından…

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....