Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
1550
 

Pitbull vahşeti

TBMM dilekçe komisyonuna yapılan şikayetler ve bir vatandaşımızın vahşeti görüntüleyen resimleri incelenmiş, üyeler hemen içişleri, tarım ve sağlık bakanlıklarına cezaların uygulanması istemişler. İlgili bakanlıkların genelge ve talimatlarıyla Pitbullar aranmaya başlandı.

Beş on yıldır bu köpeklerin sayısı iyice artmıştı.Bu cins köpeklerin görünüşü bile hoş değildi. Canavar gibi bakıyor. Güçlü kuvvetli. Haberlerde izlemişsinizdir. Yurt dışından aslan, kaplan, timsah, yılan getirenler varmış. Dikkat edin bunlar hayvanat bahçesine gelmiyor. Kişiler getirtiyor. Villasında demir kafes içinde kaplan, evinin havuzunda timsah, odasında yılan besliyor. Ülkemizde daha önceleri Pitbul köpekleri bilinmiyordu. Şimdi maşallah her yerde bu katilleri görebilirsiniz. Bu hayvanlara niçin izin veriliyor? Anlamak mümkün değil!... Hatta mafya ve çeteler vahşi hayvanları, insanları korkutmak ve öldürmek için kullandılar.. İstanbul’da böyle bir çete geçen yıl yakalanmıştı.

Bütün insanların hayvanları sevdiklerine inanıyorum. Kedi, köpek, kafeste kuş ve akvaryumda balık besleyenlerin sayıları çoğalıyor. İnsanlara zarar verebilen ve onları öldürebilen hayvanların getirilmesine ve yetiştirilmesine izin verilmemelidir. Hayvanların sevimlisi, insanların dostu olanıdır. Ne işimiz var vahşi ve yırtıcı hayvanlarla?..

Pitbull denilen köpeklere dikkatlice baktınız mı veya izlediniz mi? Hayvanın yüzü gülmüyor.. Öylesine sert bakıyor ki, fırsat bulsa sizi oracıkta parçalayacak. Köpekler hav hav der. Bu pitbull cinsi yırtıcı köpekler dişlerini kenetleyip hırrr.. hırrr.. gırr.. gürr.. diye ses çıkarıp sizin üzerinize geliyor. Zincirli olmasına rağmen sahibi hayvanı zor zaptediyor, onu sürüklüyor.. Maazallah hayvan ani bir hareketle sahibinin elinden kurtulsa. O zaman ayvayı yediniz.

Pitbul cinsi yırtıcı köpekler toplatılmaya başlandı.. Kayıt altına alınacak ve kısırlaştırılacak, kimlik belgesi sorulacak, sahipsiz olanlar toplanacak, uymayanlara 3.434 TL para cezası verilecek. Adam ceza yememek için hayvanı sokağa bırakıyor. Bu daha tehlikeli… Kardeşim sokağa niçin bırakıyorsun. Bağla bir yere zabıtaya haber ver. Her taraf pitbull köpekleri doldu. Çevreye dehşet saçtılar. Bir çok insana saldırarak ölmesine ve yaralanmasına neden oldular.

Türk veterinerler birliğinin TBMM’si dilekçe komisyonuna gönderdikleri resmi yazıda saldırganlığın bu hayvanların geninde olduğu, bu özelliklerinin eğitimle tamamen giderilemediği belirtilmiş ve önlem alınması için önerilerde bulunmuşlar. Veterinerler ve hayvan sever dernekleri yapılan bu uygulamayı şiddetle protesto ediyorlar. Ama eleştirdikleri kararlar kendi önerileri. Yasalara göre bu tür köpeklerin üretimi ve satışı da yasak.

5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanununun tehlikeli köpeklere el konulması içeren 14.maddesinin birinci bendi gereği pitbull cinsi köpeklere el konulması gerekir.

Bizde önlemler baştan alınmıyor. Pitbul vahşetini görünce aklımız başımıza geliyor. Vahşet ve medyanın haberleri de yeterli olmuyor. ”Gereği yapılsın!...” talimatı verilince önlemler alınıyor. Canım ne var bunda. Birkaç kişi mefta, onlarca kişi yaralandıysa kıyamet mi koptu?.. Pitbullarda hayvan… Diğerlerinden farkı; yırtıcı ve saldırgan olması. Bu hayvanların pardon köpeklerin yarattığı dehşet dolu dakikaları, onu yaşayanlar bilir. Pitbull cinsi yırtıcı ve saldırgan köpeklerin yaptığı vahşet görüntülerinden bazıları televizyonlarda gösterildi. Madem yasaklanacaktı bu vahşi hayvanlar niçin getirildi ve üremelerine izin verildi?.. Ne dersiniz sevgili okurlar!..... Günlerinizin sağlıklı ve mutlu geçmesi dileğiyle hoşçakalın !...

Ahmet DEMİR-Salihli

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bizde hayvan dendimi koyun, keçi, filan akla gelirdi. Köpek bakmak bile anlaşılır birşey değildi. Şimdi köpek bakmak yaygınlaştı. Bu seferde ne cins köpek bakmaları gerektiğini bilmiyorlar. Tüm hayvanları severim. Pittbull dahil. Ama Pitbull bakmayı ve etrafa korku vermeyi anlayamam. Bu köpeğin sahiplerinin hoşlandığı şey bu. Yani köpeği elinde tutarken herkesin kendisinden korkması. Bu tip saldırgan köpeklerin veya diğer hayvanların bakımı sahibi için de tehlikeli. Önlem alınmalı. Saygılar..

şule yüksel öztürk 
 19.10.2010 13:45
 

Bu konuda ben de bir blog yazmıştım. Yurtdışında bu hayvanların yasaklandığını biliyorum fakat bizim ülkemizde malesef her konuda olduğu gibi önce bir kaç acı yaşamamız gerekiyor. Hayvan sever olmak tabiki hoş ama insan canının hiç mi kıymeti yok. Üstelik duyduğum kadarı ile bu köpek cinsi kırma, yani saldırgan bir cins oluşturmak için yapılmış. İlgisi olanlar daha iyi açıklama yapabilir. Ama sonuçta saldırgan bir hayvan ve kesinlikle tedbir alınmalı daha fazla insanın canı yanmadan. Hayvansever arkadaşlar bu konuda hassaslar ama bir gün onlarda bundan zarar gören kişi olabilir. Saygılarımla.

Mümine Tayan Coşkun 
 19.10.2010 4:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 68
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 727
Kayıt tarihi
: 09.10.10
 
 

Şiir ve makaleler yazıyorum. Yazılarım Salihli Sektör Gazetesinde yayınlanıyor. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster