Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Pizza deyince Mezzaluna,tatil deyince Ege

Pizza deyince Mezzaluna,tatil deyince Ege
 


Dün akşam oğlum Onat’la beraber serin bir Ankara akşamında Mezaluna’daydık. Uzun zamandır çalmamıştık kapısını, zira en pahalı piza mekanı... arada bir hem mekanın yeşillikler içindeki açık hava atmosferini koklamak, hem de nefis pizasından tatmak için uğramak bize müthiş bir keyif verdi. İkimiz de buranın üzerine piza yapan tanımıyoruz diyerek onayladık birbirimizi.

İpince hamur üzerine bol miktarda kaliteli peynir ve diğer malzemeler birleşince sonuç da mükemmel oluyor. Yaklaşık 20 cm çapındaki pizayı yarıladığınızda doyuyor ama lezzeti bırakamıyoruz.

Mezaluna hem mekanı, hem servis kalitesi hem de yiyecekleriyle Ankara’daki favori mekanlarımdan. İyi ki gelmişiz diyerek sinemaya gitmek üzere ayrılıyoruz. Harry Potter a nizetliyiz ama saatini kaçırmışız. En iyisi gidip biraz kitapçı dolaşalım diyoruz. Oğlum Jımmy Hendrıx üçlü cd sini iyi fiyata bulduğuna seviniyor, ben de Amın Maaluf un „Çivisi çıkmış dünya“ sını alıyorum. Hanidir kendimde aynı yargıda olduğumdan içeriğini merka ediyorum tabi ki. Bir sonraki kültür sanat bloğumun bu kitap üzerine olacağı da belli oldu.

Ankara’da nöbetçi vatandaş olarak bulunup henüz tatile gidemediğimden ve buram buram Ege özlemimdendir ki tatil deyince Ege...

Egenin serin sularında denize girdiğinizi anlarsınız. Deniz ilk dalışta serinletir, derinize işler ve başlar kış boyunca biriken stresi üzerinizden almak için hücrelerinize dolmaya. Bütün mineral ve tuzların kokusu, Ege çam ormanlarının denizle dansı, gök mavi ve deniz mavinin uzak birleşimlerini seyre dalmaktan ala meditasyon mu olur dersiniz.

Deniz tatilini özledim, Ege de aylaklığı özledim. Ege’de zeytinyağlı yemeyi, pazarlarını dolaşmayı, güneşinde kavrulmayı, delice rüzgarlarını özledim.

Balıkçı teknelerini, batılı hallerini, neşeli kahkalarını özledim.


Deniz deyince Ege, piza deyince Mezaluna...

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..