Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Pizza Tuvali

Pizza. Her türlüsünü sevdiğim yemek…

İster hazır alınsın isterse evde yapılsın hiç fark etmez. Canı çok çeken olunca elinde kendi malzemeleriyle oluşturulabilen, “İllaki içinde şu olmak zorunda, o olmazsa pizza olmaz. “ gibi bir düşünceden uzak olan yemek. Bu yüzden de hoşuma gidiyor işte. Mesela benim en sevdiğim pizzada kaşar, sucuk ve zeytin başrolde…

Pizza yaparken en takıldığımız nokta hamurunu yapabilmek. Herkes güzel pizza hamuru yapamaz ve bu bile çok öznel bir kavram. Bazılarınız ince bazılarınız kalın pizza hamurunu seviyorsunuz, bazen sert bazen ise yumuşak olabiliyor bu hamur. Belki de İtalya’ya gidip pizza yesek “Aman canım bu ne, ben size pizza yapayım da görün.” diyebilir ya da “Bu zamana kadar pizza yememişim, neymiş öğrendim.” cümlelerini kurabiliriz. Bundan bir 7-8 yıl önce arkadaşımla meşhur bir pizza restoranına gitmiştik ve o gün hayatımın en kötü kuru tatsız pizzasını yemiştim. Bu yüzden herkes kendi pizzasını yaratmalı görüşündeyim. Çok çıtlattık, gelelim haberimize: Pizza Tabanı. Sektörde yeni fark ettiğim bu üretim hoşuma gitti.

Üretici şöyle düşünmüş olmalı:

Sen öyle hiç hamurla tabanla uğraşma, biz senin için hazırladık, üzerine istediğini koy ve pizzanı fırına ver canım.” 

Bu resim tualine benziyor, zemin hazır ve gerisi senin ellerinde. İstersen bembeyaz yap peynirlerinle, istersen sapsarı döşe mısırınla. Ben zeytinciyim arkadaş diyorsan da diz zeytinlerini. Tadını da paşa keyfin belirliyor, Pizza senin. Bu ürün 480 gramlık paketlerde bulunuyor ve içerisinde 4 adet taban var. Büyüklüğünü bilmek isterseniz, 24 cm. İdeal.

Belki bazılarınız bu yazıyla öğrendi, belki de bir süredir tükettiğiniz bir ürün. Sonuç olarak böyle bir şeyden haberdar olmak ve incelemek oldukça keyifli. Sektörde böyle farklılıkları görmek ve sizlere ulaştırmak ekstra eğlenceli, ne mutlu bana.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Pizza tuvali diyorum ben sana. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..