Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '15

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
3314
 

PKK’yı hangi ülkeler destekliyor?

PKK’yı hangi ülkeler destekliyor?
 

Valla PKK’nın dışarıdan yardım aldığı konusu çok dillendiriliyor ama gerçekten böyle bir yardım var mı ya da kim, hangi ülke yardım ediyor ortada somut bir delil yok.

PKK’nın kullandığı silahlar konusunda ABD başta olmak üzere neredeyse bütün silah üreten ülkelerin adı geçiyor. Ancak bu bir silah ticareti görünümünde. Değilse bu ülkelerin PKK’yı Türkiye’ye karşı kurup silahlandırdıkları söylenemez herhalde.

Adı geçen ülkelere bir bakalım… Rusya, Çin, ABD, Alman, Belçika, Fransız, İngiltere, İtalya, Macaristan… PKK’ya silahlar bu ülkeden geliyor. Nasıl alıyorlar? Bilmiyoruz. Aracılar vasıtasıyla, el altından olmalı. Değilse bu ülkelerden hiçbiri Türkiye’yi karşısına alarak resmi kanalla terör örgütüne silah satamaz.

Bu, savaş durumlarında bilinen olağan silah ticareti. Ancak yerli medya ve “ağzı olan konuşuyorlar” bunun ötesinde PKK’nın dış güçler tarafından desteklendiğini, hatta bu güçler tarafından kurulduğunu söylüyorlar. Ama delil yok. Silahlar delil değil beyler. Adam silah üreticisi. Üretilen silahlar bir şekilde satılacak. İster PKK alır, isterse kuş vurmaya alır.

PKK’yı terör örgütü listesinden çıkaran ve Kürtlerin özgürlüğünü savunanların eylemleri de delil değil. Özgürlük hareketi olarak görüp sempati duymuş olabilirler. Keza PKK’nın bir Kürt örgütü olmadığı, Ermeni örgütü falan olduğu da söyleniyor. Ben PKK’nın içinde böyle durumlar olduğuna inanmıyorum. Bunlar Türkiye’de bazı çevrelerin PKK’yı kötü göstermek için yaptıkları karşı propaganda. Ha içlerinde Ermeni, Suriyeli vs militanlar da varmış. Bilemiyorum tabi, belki para veriyorlar.

Gerçekten de hali hazırdaki 25 bin ve bugüne kadar ölen 30 bin kişiyle birlikte 50 küsur bin militanı Türkiye’den götürmüş olamazlar. Yani şimdi güneydoğuda yaşayan Kürtlerin 50 bin çocukları mı kayıp? O zaman her evden bir çocuk dağda. Pek böyle bir durum da yok gibi. O halde bu kadar militan nereden geldi?

PKK’nın silah gücü de abartılıyor bence, klasik örgüt silahlanması, kuş vuran çocuk gibi sapanla savaşacak değiller her halde. Ciddi silahlara sahip olsalar Kandil dağlarında Türk jetleri kuş gibi avlayamaz. Para kaynaklarıyla ilgili söylenenler doğru olabilir, zira savaş halinde her şey meşrudur.

Bence PKK’da beyin sorunu var… Sen Türkiye ile baş edemezsin. Türkiye’nin elinden bir şey alamazsın. Sadece devlet değil millet de karşında çünkü. Kendi Kürt halkının yarıdan çoğu da seni desteklemiyor. Bir macera, halkı için mücadele eden ve sözde kahraman olmak, özgürlük savaşı, yaldızlı sözler karşılığında boşu boşuna ölen 50 bin kişi.

Şu anda aldım dediğin kazanımları tek kurşun atmadan 30 yılda Diyarbakır sokaklarında yürüsen yine kazanırdın. TV’den Türk jetlerinin PKK’lı militanları çıplak arazide kuş gibi avladığını görünce… Peki, bunları PKK üst düzeyi görmüyor mu? Beni ne Türkiye ilgilendiriyor ne de PKK. Gördüğümü yazıyorum. Zaten birinden birini tutsam doğruyu yazamam. Ben sadece yazı yazan biri değil Kürt ve Türk halklarının mutluluğu için çalışan biriyim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Son iki paragrafınızdaki tespitler bence çok isabetli... Yalnız, elbette bir terör örgütüyle meşru devleti bir tutamayız, elbette "MEŞRU" devletten yana olacağım. Dış güçlerin desteğine kanıt, aslında, çok yakalandı... ABD'nin desteği çok dile getirildi... Eşref Bitlis'in, özellikle, bu konu üzerinde durduğu için öldürüldüğü de çok söylendi. Neyse, diyelim ki hiçbir maddî kanıt yok. Sizin de belirttiğiniz gibi, PKK'nın TC ile baş etmesine imkân olmadığına, yine yadığınız gibi kolayca avlanmalarına rağmen, bu örgüt 40 yıldır varlığını nasıl sürüdürebiliyor? Zaman zaman o dehşet verici eylemlerini nasıl gerçekleştirebiliyor? Çok güçlü devlet(ler)in, çok etkili ve sürekli desteği olmadan bunlar mümkün mü? Selâmlar...

İsmail Hakkı CENGİZ 
 01.10.2015 9:36
Cevap :
Ne bileyim yani anlattığınız gibi çok şeyler söyleniyor ama, durumlar da dediğiniz gibi...Gizli kapaklı bir şeyler yürüyor olabilir.  01.10.2015 11:47
 

PKK yakın zamana kadar dünyada bir terör örgütü olarak bile kabul görmemişti. Sanırım nedeni sadece Türkiye'ye bela oluşuydu. Son yıllarda Türkiye küresel etkinlik gücünü artırmış olduğundan bu güçten faydalanma adına PKK dünya ileri gelenleri tarafından terör örgütü olarak kabul edilmiştir. Gene de örgütün bertarafı konusunda TC devletine yardımcı olmada çok da hevesli değiller. Özellikle plastik patlayıcıların PKK elinde olması dış devlet desteği olasılığını güçlendirmektedir. Çünkü bu patlayıcı sadece devletler arası anlaşmalarla satın alınabilmektedir. Yani üretimi ve dağıtımı devlet tekelindedir. Bu bile PKK'nın dış devlet desteği aldığına kesin kanıt yapılamaz. Ne var ki örgüt elemanlarının yöneticileri Avrupa'da rahatça dolaşabilmektedirler. DHKPC de öyle. Yani, PKK'nın asıl dış devlet desteği terörle mücadelede Türkiye'nin uluslararası yardım alamayışıdır. PKK'nın Kuzey Irak ve Suriye'de barındırılması ciddi bir destektir.

Muharrem Soyek 
 29.09.2015 20:05
Cevap :
Terör uzmanı gibi yazmışsınız...Bu konuda bayağı birikimlisiniz. Şaşkınlıkla okudum.  01.10.2015 11:27
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5382
Toplam yorum
: 13906
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 656
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster