Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '08

 
Kategori
Mizah
 

Plakalarda kullanılan harflerin gizemini açıklıyorum

Plakalarda kullanılan harflerin gizemini açıklıyorum
 

Yıllar önce seyrettiğim Devekuşu Kabare’nin, “Yasaklar” oyununda, anons yapan bir polis ve bu polise ait arabanın siren sesi taklit edilmişti. Metin Akpınar, sahnenin sağına bakar halde, ağzının bir kenarını hafifçe geriye doğru gererek önce polis otosunun siren sesini canlandırır, sonra muhteşem mimikleriyle anonsu patlatır ve bizi gülmekten yerlere yatırır. Bu sahne benim için unutulmazlar arasındadır.

“Tamam, tamam, telaş etmeyin, telaş etmeyin. Ekip geliyor. aAAaaaaa ekip geliyor, ekip geliyor. aAAaaaaa ekip geliyor. aAAaaaaa, 34 AC 156 sağa çek canım, aAAaaaaa, sarı reno devam et, aAAaaaaa, devam et reno, aAAaaaaa, reno devam et”

Bu sahneyi oldukça komik bulmamı bir kenara bırakırsak, diyalogun içinde sözü geçen plaka harfleri benim için ayrıca dikkat çekicidir. Örneğin, 34 AC 156’daki AC.

AC = Alternatif akım; AC/DC aynı zamanda Avurstralya’lı efsanevi rock grubu.

Plaka takıntım ne zamandır var bilmiyorum. Yürürken, araba kullanırken, yani bir şekilde trafiği gözlemlerken gözüm, dikkatim, başım, engellenemez bir halde arabanın plakalarını takip eder. Bu plakalar, sanırız ki, aracın kimliğini belirten öylesine yazılardır , ama ben hariç farkında değilizdir ki, bunlar aslında bazı kelimelerin kısaltılmış halleridir. İşte size açıklıyorum. O kısaltmalar, bizlere verilmiş özel mesajlardır ve ben de kendimce bu kısaltmalardan bir takım anlamlar çıkartırım. Kısaltmaların bana çağrıştırdığı kelimelerin ilgisine şaşar da şaşarım. İşte şimdi, gözlemlediğim, benim için klasikleşmiş, kronikleşmiş bazı plakaların bana çağrıştırdığı anlamaları açıklıyorum. (Vay be!)

BV =Ben Vandaymım. Jean Claude Van Damme.

PC : Persoonıl komputür.

AR = Briç. As 4 puan, rua 3 puan. Toplam 7 puan. İyi kağıtlar, birer tane daha olursa zon ya da iki tane daha olursa şilem düşünebiliriz.

ASP: Miliyet blog ne ile yazıldı sanıyorsunuz?

AD : AD, briçte As, Dama empas yapabiliriz. Briç oynayanlar merak ederler, acaba tutar tutmaz mı diye?

BM : Birleşmiş milletler.

AG : Agu. Şirin bebek. Sukut, gümüş.

AA : Pil

EL : Usta bir el at da itiverelim şunu.

YS : Yerleştirme sınavı.

GS : Re re re, ra ra ra.

AS: Tabi ki birli.

TK : Takım.

BYN: Bağyaaann...

TNT : Boooom, Dinamit

VAR: Eee, yazmaya gerek var mı? Var. Bu kadar açık olur yani.

KS : Kısa kes.

Peki!

O halde, blog fotoğraftaki plakanın içerdiği gizemli mesajın deşifresini size bırakıyorum. Benden bu kadar.

 
Toplam blog
: 136
: 1494
Kayıt tarihi
: 16.02.07
 
 

Yaşam ışığını 1968 yılında Bafra’da gördü. İnşaat Mühendisi ve aynı sektörde yazılım geliştiren bir ..