Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Plan yapmak iyi bir şey mi?

Plan yapmak iyi bir şey mi?
 

Ben


Plan, tek başına ne kadar önemli bir yere sahip değil mi hayatımızda?

Her zaman planlı olmak gerektiği öğretildi, durmadan. Plan sorumluluk belirtisidir denildi. Plan yapanlar başarılı olur. Hayatında bir yere gelmeyi başarmış insanlar planlı insanlardır.

Plan, plan ve plan…

Her şeyin fazlası ve azı arasındaki derin bağlantı gibi bu plan meselesi de ölçüsü oranında yer almalı hayatımızda diye düşünüyorum.

Kafamda dönüp dolaşan onca planım var. Gündelik rutinim ona göre şekilleniyor. Bir yandan aklımda sıraya koyduğum planlarım yüzünden hayatın diğer unsurları ile beraber olamıyorum. Sürekli aklımda dönüşüp duran planlar birçok hayat nimetinden yoksun bırakıyor beni. Aklımda sürekli bir sonraki planımı bitirmek, tamamlamak isteği beni rahatsız ediyor, kemiriyor sanki.

Çok mu ciddiye alıyorum hayatı, bu kadar plan fazla mı, sorumluluklarıma çok mu bağlıyım, sanırım biraz sıkıcıyım. Oysaki her zaman sorumlu, her şeyi zamanında yapan, yapması gerekenleri eksiksiz, kusursuz teslim ettiği söylenen biriyim. Hepsi bu planlı yaşamdan mı kaynaklanıyor? Çok mu başarılıyım hayatta?

***

Planlar hayatın gidişatını düzene sokup bizi rahatlatıyor gibi gözükse de bazen bizleri üzüp, şaşırtabiliyor. Spontane gelişen adımlar çoğu kez daha fazla mutluluk veriyor insana.

Günlerce üzerinde düşünüp, plan yapıp mutlu olacağınızı hissettiğiniz bir iş, gerçekleştiğinde size çok keyif vermeyebiliyor. Genellikle de planlanmış randevular, görüşmeler, buluşmalar beklenildiği gibi iyi geçmiyor.

Dini metinlerde de hoş karşılanmayan bir kavram plan. Birkaç yerde tanrının plan yapan kullarına güldüğünü okumuştum. Bir dakika sonranın ne olacağından kim emin olabilir ki?

Planlar uğruna küslükler de olur zaman zaman…

Birkaç kez güvenip, uğruna planlar yaptığınız kişiler her seferinde sizi yanıltıyorsa; siz her şeye rağmen ısrarla plan yapıyorsanız sizde bir şeyler var demektir. Bazı kişilerle plan yapılmayacağını öğrenmek için birkaç kez hazırladığınız planın gerçekleşmediğini görmek gerekir sanırım.

Çok planlı bir yazı olmadı ama şu planın iyi mi kötü bir şey olduğuna hala karar veremedim (?)

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..