Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Plan

<ı>Planları olmayanlar başkalarının planına dâhil olur ve hizmet ederler.

“Planlı Olma” sorunu, zaman ve kaynaklarımızı daha etkin ve yapıcı bir şekilde yönetmek demektir. Planlı olmakla hayatımın kontrolünü elimde tutarım. Kendimi, Düşüncelerimi, Zamanımı, Eylemlerimi, Geleceğimi kontrol altına almak=Planlı Olmaktır. Neyi ne zaman yapacağını bilmektir. Zamanı yönetmektir. Zamanı iyi kullanmak ve değerlendirmektir.

Zamanımı iyi kullanmak için zihnimizi programlamalıyız. Zamanımı nasıl denetleyebileceğimi bilmektir. Zamanı öldürmemek için plan yapmalı, her gün daha planlı yaşamaya alışmalı Kısa, orta, uzun vadeli planlar yapılmalı Günlük, haftalık, aylık ve yıllık planlar yapılmalıdır. Her planın bir yedeği ve B, C, Ç, D.. planları olmalıdır. Planlarda öncelikler belirlenmeli ve ona göre sıralama yapılmalıdır. Planlarda zaman mefhumuna önem verilmeli, her iş ve eylemin hangi zamanda yapılacağı belirlenmelidir. Planlı olmakla; Duygularımı, Heyecanlarımı, Tutumlarımı, İhtiyaçlarımı denetlerim. Ben bu duyguları denetlemezsem onlar beni denetlemeye kalkar. Kendi eylemlerimin denetimi sonucunda kazanan taraf ben olurum. Hayatımı seçerek yaşamak istiyorum, şansa bırakmak istemiyorum. Bu yüzden denetlemeye zaman ayırıyorum. Her zaman ve her şeyde en olumlu ve yapıcı bir şekilde düşünürüm. Düşünme tarzım yaşam tarzımdır. Ben kendimi yönetirim. Hayatım avuçlarımın içinde ve kontrolündedir. Hedeflerimi yazarım. Aşama aşama başarılarımı yazarım. Süreç içinde denetlerim ve planlarım. Düşündüğümü ve tarzımı kontrol ederim. Sadece olumlu düşünceleri seçerim. Sizde, Hayatınızın değişmesini istiyorsanız açık ve kesin olun. Amaçlarınız yüksek, ayağınız yere bassın.
 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..