Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Plastik e-günlük

Plastik e-günlük
 

pilastik şişe


Merhaba e-günlüğüm

Bugün yataktan zor kalktım. Sebebi: Dağıtımını yaptığım ürünlerin, bir yenisi çıkmış (meyve suyu) ve onu çeşitli şekiller de denemeye aldım. Müşterileri bilgilendirmek ve sorularını gerçekçi bir biçim de cevaplamak için bunu hep yaparım. Önce olduğu gibi içtim, sonra süt katıp içtim, sonra votka ile, sonra da cin ile denedim:) Kendimi yatağa zor attım ve sabah da zor kalktım. Ne yalan söyliyeyim, son iki deney güzel di, sade içimi pek hoş değil. Sütle de güzel oluyor ama en iyi votka ve cin ile:)

Bugün yine aynı faaliyetler le geçti. Kayda değer birşey olmadı. Her ürüne bir hediye vermeye devam ediyorum. (evde denediğim ürün) Abone sayısını artırmak için bir şeyler yapmak şart. Kolay değil 500 m2 çevremde tam 42 marka faaliyet gösteriyor. Hiç bir sektörde böyle bir rekabetçi ortam yoktur. Ne diyelim, "iyi olan kazansın"

Güzel bir uygulama vardır: "Rakiplerle ilgili ayırıcı farkları talep edip öğrenmek lazım. Aksi takdirde ürün değil, hep FİYAT satılır. Hangi ürün? Piyasadakilerden farkı ne? En başından beri dersimi iyi çalıştım. Benimle baş edemezler:)
İnternette gezinirken forumlara konu olan bir haber dikkatimi çekti. Biraz da o konudan sözedeyim günlükcüğüm. Biliyorum sıkılacaksın ama bilgi iyidir. Bulunsun. Yakın da senin (evdeki) yapraklarında plastik olursa hiç şaşırmam, ama kesin o zaman günlük yazmayı bırakırım haberin ola...

Bazı bilim insanları(!) açıklama yapmışlar. (internet de okudum) Plastik ve köpük bardaklar kanser yapıyor diye... Sanırım kağıt veya cam bardak satışlarında düşüş oldu veya alternatif bir ürün geliyor... Bu gerçeği 18 sene önce evlendiğim zaman çocuk eğitimi hakkında bilgi edinmek için okuduğum kitaplardan öğrenmiştim ve tedbirimi almıştım. Hatta bir çok bilimsel kitap da bağıra bağıra bu plastik konusu anlatılır.

Plastik, ilk olarak 1860 yılında Alexsander PARKES tarafından keşfedildi ve bugün geniş bir alanda kullanılmaktadır. Plastik ürünleri dünyada yılda 80 milyon ton kullanılmaktadır. Geniş alanda kullanımı 1960 larda başlar ve en yoğun bir biçim de günümüz de kullanılmaktadır. Şu anda çevremde ki her şey plastik kaplı. (telefonlar, klavye, ekran çerçevesi, yazıcı, fax, yazar kasafişler, prizler, her şey)
Aldığımız ürünün "içindekiler" kısmını ne kadar okuyorsak kitapları da o kadar okuyoruz. Reklamları izliyoruz ve bizi gerçeklerden uzaklaştırmasına izin veriyoruz. En çok reklam veren ve satan ürünlerin "içindekiler" kısmını bir okusak o ürün bir tane bile satamaz. Şekersiz diye pazarlanan bir çok üründe Dünya Sağlık Örgütünce (who) sağlıksız olduğu açıklanan ve birçok ülkede piyasadan çekilen tatlandırıcılar kullanılmaktadır.

Neden sadece bardaklar da olduğunu da anlamış değilim. Hemen hemen bütün yiyecek ambalajları, hazır gida ve burger restoran ambalajları, çocuk bezleri, yetişkin bayan bezleri:), aynı malzeme değil mi? Kullandığımız araba parçalarının büyük kısmı, mutfak malzemeleri, ofis malzemeleri, ofis makinaları ve cihazları, çocuk oyuncakları, yiyecek ve içecek ambalajları, inşaat sektöründe kullanılan ürünlerin bir çoğu, çok mu değişik bir malzemeden yapılıyor? Demek ki sigara sağlığa zararlı...

Burada dikkatimi çeken şey: Plastiğin icadı ve kullanmaya başlanması ile kanser hastalığının yayılma grafiği, aynı oranda ve aynı hızla yükselmekte. Enteresan bir benzerlik var. Evet anladım, "sigara sağlığa zararlı:)"
Yıllar Plastik Miktarı (%)
1960 0.5
1970 2.6
1980 5.0
1990 9.8
1992 10.6
1994 11.2
1995 11
1996 12.3

Not: 1987 yılında A.B.D. de kullanılan plastik miktarı 21. 671. 000 ton idi. Paketlemede kullanılan malzemelerin ağırlıkça %30 u plastik idi. Özellikle bu plastikler gıda sanayinde, temizleme, perakende ticarette, yeme içme yerlerinde ve sağlık merkezlerinde yoğunlaştığı görülür. Fransa.da katı atık içindeki plastik miktarı %15 oranındadır.

Bu haberin bir de kimyasallar boyutu var ki; (temizlik maddeleri, kozmetikler, yapışkanlar, tutkallar) hiç açmak istemiyorum. Bu verilerin (gizleniyor) 2007 yılına ait olanlarını hiç öğrenmek istemiyorum.

Evet e-günlüğüm bu günlük de bu kadar.

Sağlıklı, huzurlu ve mutlu günler diliyorum.

Biliyor musun? Günümüz de evlenenlerin %50 si boşanmakta imiş...

Güzel söz: Kuşlar gibi uçmasını, balıklar gibi yüzmesini öğrendik.

Ancak bu arada çok basit bir sanatı unuttuk; Kardeş olarak yaşamayı... M. LUTHER KING

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..