Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Plastik yaşamlar

Bu gün kapımın önünde kurulan pazarı balkonumdan izlerken, koca bir alana yayılmış renk cümbüşü dikkatimi çekti. Mavi, yeşil, pembe, kırmızı, mor kovalar, leğenler ve aklımızın alamıyacağı kadar çeşitli bilimum plastik ev gereçleri... Ne çirkin göründüler gözüme... Nasılda girmiş hayatımıza plastik, öyle ki içimiz dışımız ucuz plastikolup çıkmış.. Sonra inip bir pazar turu attım. Yanlarından geçerken hayatımızı kolaylaştırdığı söylenen, aslında hayatımızı tüketen plastik kap kacaklara sevimsiz bir bakış attım. Az ileride mevsimin en taze, en doğal meyve sebzelerinin sergilendiği tezgahları gezdim. Sanki onları bir daha göremeyecekmişim duygusuyla mis gibi meyvelerden doldurdum 'plastik' torbalara. Keşke kağıt keseler olsa pazar tezgahlarında.. Dedim ya içimiz dışımız plastik artık. İçimde buruk bir hüzün duydum. Toprak ana daha ne kadar bize analık yapar bilmiyorum ama, plastikleri ne kadar uzun bir zamanda yok edebildiğini düşünürsek, zamanla bu taze meyve ve sebzelerin yerini hani süs diye mutfaklarımıza koyduğumuz plastik meyveler alabilir diye düşündüm. Plastik hayatlarımızın ürünü plastikler... Bu kadar çok üretilip, bu kadar çok pazarlanmamalı. Maliyeti düşük diye bu kadar ucuzlaştırmamalı hayatımızı. Sağlığa zararıda bilinirken üstelik. Haydi kendi hayatlarımızı düşünmüyoruz diyelim, çocuklarımızın geleceğini bari azıcık düşünelim. Düşünelim de birşeyler yapalım. Plastiği azaltmak ya da en azından geri dönüştürmek için daha koordineli çalışmak gibi.. Çocuklarımıza nasıl evlerine çöp atmamaları gerektiğini öğretiyorsak, sokaklara, denizlere, parklara da çöp atmalarının yanlışlığını öğretmek gibi.. Hayatımızı kirletmeyelim, herkes bireysel de olsa bir şeyler yapsın lütfen. Ben ne zaman yolda yürürken yediği çikolatanın ambalajını yere atan birini görsem içim yanıyor. Yaşadığı doğaya ihanet gibi geliyor bana bu. İnsanoğlu da doğanın bir parçasıdır ve bir papatya gibi 'doğal' olmak zorundadır, bir plastik gibi yapay ve zararlı değil. Yoksa yaşam döngüsü gereği, doğa zararlı olanı yok edecektir... Yüreğinizden doğa sevgisi eksik olmasın...

 
Toplam blog
: 47
: 793
Kayıt tarihi
: 17.10.09
 
 

Yaşıyorum, yaşadıkça öğreniyorum, öğrendikçe düşünüyorum, düşündükçe çözümlüyorum, çözümledikçe y..