Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Platonik aşkın getirdikleri

Platonik aşkın getirdikleri
 

Kendi kendime hep sormuşumdur, kadın ve erkek neden birbirlerine ilgi duyarlar diye? Ben gençliğimde hep sevdiğim olsun istedim. Sevdiğim tek bir insan, beni anlayan, dert ortayımın olmasını istemişimdir hep. Ama benim asla olmadı sevgilim.

Bunları acaba neden yazıyorum, biliyormuşsunuz?

Hep meraktandır. Kadın ve erkek ilişkilerinin ne olduğunu merak eder durmuşumdur. Aşk nedir, ne değildir? İnsanın başından bir şey gelmeden bilemez ki: Onun için merakımı gidermekte olsa, onu hep aradım ama bulamadım. Onun hakkında ona söylemek isteyip de söyleyemediğim, aşkımı ona hissettiremediğim zamanlarda hep günlüklerimde yazmışımdır. Defter dolusu karaladım ama ne var ki kendisinden hep sakladım bunları. Kim bilir ondan çekindim, belki de ondan ret cevabı karşısında hayal kırıklığına uğrarım diye korktum. Benim yaptığım bir aptallıktı. Gidip konuşmalıydım kendisiyle, günlüğümü de ona vermeliydim okusun diye ama ne var ki hep kaçtım ondan. Yani ben kısaca platonik aşkı bizzat yaşamış oldum.

Platonik aşk; tek taraflı aşk demektir. Bunu hepimiz biliyoruz. Benim o yıllarda yaptığım buydu. Nedendir bilemiyorum üniversite yıllarımda ders çalışmaz, hayallerini kurardım, ders çalı saçağım saatlerde ise günlüklerimde hep onu anlattırdım. Belki ona aşkımı yazardım satırlarıma. Kıskıvrak yakalanırdım anneme, ders çalışmıyorum diye de kızarda bana. Tabii ki ders çalışmayınca dersleri vermek için de gereken notları alamadım ve sonunda okuduğum okuldan da oldum. Gerçi birkaç defa af geldi üniversitelere ama yaşadığım bunca anılardan sonra kendimde okumak için o cesareti bulamadım açıkçası.

Aradan çok uzun zaman geçti. Bu zaman zarfı içersinde olmadık firmalarda çalıştım. En son çalıştığım firmada iken o gençlik yıllarında arayıp bulamadığım sevgiliyi ve aşkı yıllar sonrada olsa şu an evli olduğum eşim de buldum ve de çok mutluyum. Kendisi bana iki adet kız evladı verdi.

Ama ne var ki okuyup ta mezun olmuş olsaydım eğer, benim hayatımda çok şeyler değişirdi. En azından kariyer sahibi olurdum. Halime şükürler olsun ki şimdi bir ailem var. Eşim ve iki kızımla mutlu bir yaşantım var.

Son olarak ta gençlere özelikle üniversitede okuyan arkadaşlara bir öğüdüm var. Elbette aşk olacak, o aşkı yaşayın ama platonik aşkı sakın yaşamayın, mutlaka onunla konusun. Ama şunu da unutmasınlar ki aşk eğitimden önce gelmeli…

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..