Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Podcast

Podcast
 

Çok sayıda eğitimci podcastingi eğitim müfredatlarına katmaya başladı. Yurtdışında bilhassa da ABD ve İngiltere'de eğitimciler öğrencilerinin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için müzik ve kaydedilmiş ses dosyalarından yararlanıyor. Fotoğraf ve video dosyalarının da podcastlere eklenmesi eğitimcilere çok sayıda görsel içerik sağlamakta ve farklı öğrenme stillerine hitap etme imkanı sağlamaktadır. Apple tarafından hazırlanan Itunes programı ve diğer podcasting programları yardımıyla başta yabancı dil öğretimi olmak üzere çok sayıda alanda öğrencilerimize faydalı kaynaklar sunabiliriz. Ben bu yazıda size itunes tarafında sunulan eğitici podcastleri kısaca tanıtmak istiyorum. İtunes'un bir podcast directory'si var. Burada podcastler konularına göre sınıflandırılmış. Burada education yani eğitim bölümüne girilirse başta dil öğretimi olmak üzere çok sayıda eğitici konuda podcastler var, tabiiki şimdilik bunlar İngilizce ve diğer yabancı dillerde sunuluyor fakat zaman içerisinde Türkçe eğitici podcastlerin de çoğalacağına inanıyorum. Eğitimle ilgili podcastler dört ana bölüme ayrılıyor, bunlar: k12 eğitimi, yüksek öğretim, dil eğitimimi ve diğer eğitimler (training- daha ziyade beceri eğitimi diye adlandırabileceğimiz psikomotor gelişime yönelik alan) olarak sınıflanıyor. 

Dil eğitimi ile ilgili kaynaklar inanılmaz derecede geniş, zengin ve çeşitli. Bu kaynakların hem öğretmenlerimiz hem de öğrencilerimiz tarafından kullanılabileceğine inanıyorum. Eğitimcilere ve bu konuyla ilgilenen öğrencilere yardımcı olmak için önce şu açıklamayı yapayım. Bu konuyla ilgili kaynakları internetten tamamamen ücretsiz ve yasal olarak indirebilmek mümkün.Fakat öncelikle itunes programının veya başka bir podcasting programının indirilip bilgisayarınıza kurulması gerekiyor.Programı bilgisayarınıza kurduktan sonra ilgilendiğiniz konuyla ilgili podcastler ücretsiz olarak indirebiliyor, ve bilgisayarınızda, mp3 çalarınızda veya otomobilinizde uygun olduğunuz zamanlar dinliyebiliyorsunuz. Gerekirse tekrar tekrar dinliyebilirsiniz. Hatta ilginizi çeken podcastlere abone olabilirsiniz böylelikle bilgisayarınız bu podcastleri otomatik olarak indirir. Size de sadece dinlemek veya izlemek kalır.Daha önce de belirttiğim gibi dil öğretimi ile ilgili kaynaklar çok geniş, mesela "English as a second language" isimli podcast İngilizce öğrenimi için çok kaliteli bir kaynak. Yine "Listen to English" isimli çok yararlı bir podcast var. "Guide to TOEFL test" bir başka yararlı podcast. Ayrca iyi İngilizcesi olan üniversite öğrencileri için İtunes University ile çeşitli ünüversitelerde anlatılan dersleri internetten İngilizce olarak dinliyebilmek mümkün. Üniversitedeki derslerini İngilizce olarak alan öğrenciler için yararlı olur diye düşünüyorum.  

 
Toplam blog
: 3
: 9876
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Bursa Mustafa Kemalpaşa ilçesi doğumluyum. ODTÜ fizik bölümünü bitirdim. Devlet okullarında ve özel ..