Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '13

 
Kategori
Güncel
 

Polis Kolejleri kapatılsın mı?

Polis Kolejleri kapatılsın mı?
 

Bir iş yeri neden kapatılır? İstenilen verim, kazanç, getiri sağlanamadığı için. Bir okul neden kapatılır?

1.Yeterli verim alınamadığı için,

2.Okul kuruluş amacından uzaklaştığı için,

3.Çalışma hayatında okul mezunlarından beklenilen performans gözlenemediği için,

4. Devletin bütçesi yetersiz kaldığından dolayı zorunlu olarak geçici bir süre harcamalarda kısıtlamaya gidileceği için,

5.Hâli hazırdaki yönetim kadrosunun politik, ideolojik yahut her türlü çıkarlarıyla okulun eğitim anlayışının uyuşmaması ‘dip’ nedeniyle.

 

Yukarıda sıraladığım birkaç maddenin hangisi ya da hangileri Polis Kolejlerinin kapatılmasına gerekçe gösterebilir? Merak etmeyin, yanlış doğruyu götürmeyecek. Bir tane şık işaretleyin söz sizlere hak vereceğim.

 

Polis Koleji yıllarım çok sıkıntılı geçti. Yaşadıklarımı ben bilirim. On dört yaşında bir çocuğun yatılı okulda yarı kapalı cezaevi gibi bir eğitim kurumunda yetiştirilmesini o gün de bugün de onaylamıyorum. Ama bu demek değildir ki, iyileştirme yönünde çözüm üretemiyoruz, o zaman kapatalım gitsin. Yanlışlara, noksanlıklara, sorunlara öncelikle tanı konur sonra da istenilen maksimum fayda için çıkar yol bulunur.  

 

Ben bir Polis Koleji ve de Polis Akademisi mezunu olarak konuşmuyorum yalnızca. Beni tanıyanlar iyi bilirler, dilim sivridir ve de kitabın tam ortasından konuşurum. Haklıya hakkını veririm ve de haksıza haddinin bildirilmesi için elimden geleni yaparım. Şu bir gerçek ki, polislik mesleği dünyanın en zor, en çok rol gerektiren mesleklerinden birisidir. Görevinin içeriği gereği suç işlemeyi yaşam tarzı belirlemiş insanlarla karşı karşıyadır, bazen de iç içedir, onlardan biridir polis. Kirliliğin içerisinde tertemiz kalmak, suç dünyası ile mücadelede hukuka bağlı kalmak. Hiç mübalağası yok, keskin bir kılıcın ucunda, sırat köprüsünün tam üzerinde beklemek gibi bir şeydir polislik.

 

Öğle görevler verilir ki, dizi filimler anlatabilir ancak yüzeyini. Adın haine çıkar. Bir yastığa baş koyduğun eşin bilmez seni. Hoş, bilse ne olur? Üzüntüne üzüntü eklersin. Komedi mi? Aksiyon mu? Dram mı yaşarsın? Bilemezsin.  

 

Öyle görevler verilir ki, adın şerefsizdir artık. Kaydın olmaz hiçbir yerde. Bilen de ya ölmüştür bir köşede ya da konuşamaz, dili suskun, kalbi kan ağlar ve susar mezara dek.

 

Öyle görevler verilir ki, ya yoktur dikili bir taşın, ya da uğramaz hiçbir dostun, eşin, arkadaşın.

 

Bir Yaratan bilir seni, bir de sen onu.

 

Polis Kolejleri kapatılsın. Hatta polislik mesleği kökten kaldırılsın. Sevelim, sevilelim, kâm alalım dünyadan. İktidarlar da rahat etsin, hükümetin yalakası diyen vatandaşlar da sevinsin, polis üzerinde hesapları olan tarikatlar de cemaatler de sol sağ, ileri geri tüm çıkar çevreleri de. Benim acizane düşüncem, kapatın gitsin. Meslek mi yok? Rızkı veren Cenabı Mevlâ’dır. İnananın değil yalnızca, inanmayanların da rızkını verir. Laf aramızda inanana biraz daha az veriyor, ne yaparsın? Takdir O’nun.

 

Endişelenmesin polis olmak isteyen kardeşlerim, Polis Kolejleri kapatılırsa sizler de pide kebap dükkânı açarsınız. Tecrübe konuşuyor, inanın bana işler de hayat da kebap.

 

Kalın, sağlıcakla.

 
Toplam blog
: 635
: 614
Kayıt tarihi
: 07.09.13
 
 

Şiiri, yazmayı seviyorum..hepsi bu kadar.. ..