Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Polisimiz

Polisimiz
 

Dünya'nın en zeki ve en çevik Polis'in Türk Polisi olduğunu iddia ediyorum. 

Pazar günü sokakta bulduğum cep telefonunu Emniyet birimine teslim etmek için Karakol'a gitmiştim. Cumhuriyet Polisimize yakışan kibar ve güler yüzlü bir yaklaşımla karşılanınca mutlu oldum..Görevli Polis memuru telefonla ilgili bilgileri tutanakta yazarken kırmızı renkli telefonu eline alıp bana doğrultarak "- Bu renk kırmızı renk mi, ne renk?" diye sorduğunda "eyvah, eyvah" dedim kendi kendime.. 

Kırmızı renk olduğunu gördüğü halde böyle şaşırtıcı sorunun sorulması beni çok düşündürdü..Belli ki Polis memurlarımızın çok yoğun çalıştıkları belli. 

Karakol'dan ayrılıp mağazama döndükten sonra sık-sık yanıma gelen değer verdiğim Fındıklı'lı hemşehrim Polis memuru ile kırmızı renkli telefon ile ilgili yaşadıklarımı paylaştım ve Polis memurlarımızın günde kaç saat çalıştıklarını sordum.. 

Cevabı, "12 saat" oldu.. 

Ben, bir dönem Devlet memurluğu görevini yapmış biri olarak, bütün kamu görevli memurlarının 8 saat görev yaptıklarını düşündüğüm için Emniyet teşkilatımızda görevli Polis memurlarımızın hem 12 saat görev yaptıklarını öğrenmiş oldum, hem de hayretler içinde kaldım.. 

Hayretler içinde kaldım çünkü ; normal kamu görevlilerin ve özel sektör alanında çalışan personellerin mesai saatleri 8 saat olduğu halde ülke'nin en önemli ve en yorucu Emniyet Teşkilatımızın görevlileri 12 saat çalışırlar?.. 

Anladım ki cep telefonun rengi kırmızı olduğu halde "kırmızı mı?" sorusunun nedeni 12 saat çalışmanın yansıması dır. 

Avrupa ülkelerinde Polis memurlarının üç vardiya şeklinde 8 saat çalıştıklarını biliyorum..Peki, ülkemizde 12 saat mesai bitimi sonrasında bile kendisini 24 saat görevde hisseden ve herhangi bir olumsuz durumumuzda bir telefonla yanıbaşımızda olabilen Polis memurlarımızın çalışma sürelerinin uzun tutulmasına aklım yetmiyor.. 

Polis memurlarımızın almış oldukları aylık ücretlerin de tatmin edici olduğunu sanmıyorum.. 

Temennim, mesai saatlerinin Avrupa standardına çekilmesi ve bir an önce ücretlerinde iyileştirme yapılması dır..Yoksa kırmız renkli telefonun rengi "sarı mı?" diye sorulursa şaşırmayalım.. 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..