Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Polonya'da Kerimoğlu Zeybeği ( 3 )

Polonya'da Kerimoğlu Zeybeği (  3  )
 

Polonya'da tarihi bir bina ....


Polonya / Zdunska Wola kendinde AB projesi bağlamında yaptığımız gezide tanıştığımız kişilerle bir tanışma gerekli idi.. Polonyalılar, İspanyalılar ve bir Türklerle bir araya geldiğimizde kısaca kendimizi tanıtıyorduk. Ben kendimi aşağıdaki şekilde tantıyordum:

BİR TANITMA:

Hello !.....

Hi ! …..

Good morni  to every body, My name  is Abdülkadir Güler I am 65  ( sifet  etve  )  yeras old. I  Was born Aydın and haye been Living un Söke. I an ret ired mat hs teacher. I am married and  I have gat two sans I like rearduing and Won dering thank you very much, for listerin me.

Abdülkadir Güler

Günaydın,

Merhaba,

Benim adım Abdülkadir Güler, emekli bir öğretmenim. 65 yaşındayım. Sanat ve edebiyatla uğraşıyorum, sizinle tanışmaktan onur duydum. Halen Türkiye  / Aydın ‘da kalıyorum. Teşekkür ve saygılarımla.

KIRDA GEZİ VE KERİMOĞLU ZEYBEĞİ

18 Mayıs 2013 sabahı erkenden uyandık. Onların saatiyle 7,  bizim saatimizle 6’da otelin yemek salonunda yerlerimizi aldık. İspanyollarla birlikte kahvaltı yaptık. Daha sonra kasabanın bazı yerlerini gezdik. Şehir alabildiğine tertemiz, caddeler ve sokaklar geniştir. Yerde gelişi-güzel tek bir kâğıt parçasını bulmanız olası değil. Rastgele yollarda otoların park ettiğini bulamazsınız.

Yeşil alanlara oldukça yer verilmiş, her tarafta yeşil alanlar vardır. Hayret ettim doğrusu. Şehir merkezindeki marketleri biraz gezdikten sonra otobüsümüze binip kentin dışındaki düz bir alana gittik. Yemyeşil ve geniş bir ovada yerimizi aldık. Orada bizi Polonyalılar bekliyordu ve sonran alkışlarla, çiçeklerle bizi karşılardılar. Aralarında somurtkan insan bulamadım. Bu konukseverliğe hayran kalmamak mümkün değildir.

Yöresel yemekler hazırlamışlardı. Yemekten önce atlı arabalara 15 şer kişi olarak bindik, bizi ağaç, orman bahçelerinde gezdirdiler. Dolaşan iki atlı araba vardı. Bizi çeken arabanın atları Kadana türünde idi. Çok alımlı, gösterişli, bakımlı semiz hayvanlardı.. Önde kamçıyı E. öğretmen Mahmut Aktaş almıştı. Arabalar dörder tekerlekli pencereleri açık, havalı birer modern vagon gibiydi. Atların bir hayli bakımları yapılmıştı. İlerde bir başka alanda engelli koşu atlı kişilerde vardı. .İmrendim doğrusu. Bu geziden sonra yemeklerimizi yedik.

Tertemiz bir havada, özel yapılmış çardaklara oturup kahve ve çaylarımızı yudumladık…. Bira v.s. içenlerde vardı… Yemekler hemen biraz yanımızdaki  restauranttan  geliyordu. Yemeklerden sonra onlarla birlikte açık havada müzik eşliğinde İspanyol, Polonya oynadığı yöresel oyunlarla birlikte olduk. Bir ara öğretmen arkadaşlarımızdan Hayrettin Özen’in cep telefonundan çaldığı Kerimoğlu Zeybeği ile zeybek oyunlarıyla bu şölene ayrı bir tat kattık, doya doya oynadık. Polonya gibi uzak bir yerde Aydın Zeybeğini, Kerim oğlu Zeybeğini oynamak ayrı bir duygudur.

Nerden nerelere gelmiştik? Onlar da bizimle birlikte oynadılar. Hâsılı bu kır gezisinde unutulması mümkün olmayan tatlı anlar yaşadık… Doğrusunu söylemek gerekirse Polonyalıları ve İspanyolları konuksever ve yüzlü güleç insanlar olarak gördüm. Kısacası onların  konukseverleğine hayran kaldım...

 

----------------------------------------------------------------

Gezimiz devam edecek. 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..