Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Anadolu Mesleki Eğitim Derneği

http://blog.milliyet.com.tr/anadolumed

10 Kasım '14

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Polonya İzlenimlerim-3

Polonya İzlenimlerim-3
 

Mesleki eğitim üzerine de önemli atılımlar yapılmış. Avrupa mantığı olan yüksek verimlilik mesleki eğitimde de geçerli. Meslek okulları, teorik ve pratik eğitim okulları olarak ayrılmış durumda. Pratik eğitim okullarında aynı zamanda belli oranda bizdeki döner sermaye uygulaması benzeri yapıya benzemektedir. Burada önemli bir unsur atölyelerin asla boş kalmıyor olması. Gerçi öğretmenler açısından görevler rutine dönüyor olabilir. Ancak çalışanların bu konuda mutlu olduğuna tanık olduk. Bu uygulama ile devlet her okula ciddi atölye yatırımları yapmaktansa atölyeleri en etkin şekilde kullanma yoluna gitmiş ki, tavsiye edilebilir bir sistem  diye düşünüyorum. Atölyeler ile ilgili olarak söylenebilecek başka bir detay da her şeyin yerli yerinde olması. Güvenlik önlemleri, düşük voltajlı uygulama, kumanda sistemleri dikkatimi çekiyor. Bu uygulama ile çalışanlar, öğrenciler elektrik akımına karşı da etkin olarak korunmuş oluyor. Geniş atölyeler, yeteri kadar yüksek tavanlar, bina ısı yalıtımları, ısıtma ve havalandırma sistemleri eğitim için gereken her şey neredeyse var. Yeterliliği konusunda şüphelerim olsa da yaklaşık bizdekine benzer bir yapı var denebilir. Ancak atölyeler bizdeki kadar kalabalık olmasa da aynı atölye içinde bir kaç alt uygulama ekipmanları mevcut. Aynı zamanda bizdeki sistemle eşdeğer denilebilir. Ancak gezdiğimiz bölgenin aslında ülkenin en güneydoğusunda Ukrayna sınırında Batı Avrupa'ya en uzak nokta olduğunu nüfusun yaklaşık 200.000 olduğunu hatırlatmakta fayda var. Şehir ülkede bulunan on altı eyaletten birinin başkenti.

Teorik eğitimde dikkatimi çeken bir husus da din derslerine rahiplerin girdiği ve okullarda ciddi anlamda koyu bir şekilde dini izler görülmesi. Öyle ki her yerde İsa heykeli ve haç görmek mümkün. Bu durumu laik eğitim sisteminde yeri nedir bir fikrim yok. Sormaya da gerek duymuyorum. İnsanlar inançlarında  hürdür.

Halk pazarlarını dolaştık. Türkiye ile aşağı, yukarı aynı fiyatlarda sebze meyve bulmak mümkün. Bize göre küçük denilebilecek plastik kaplara doldurulmuş, sebze meyve, fındık, ceviz, ceviz içleri satılıyor. Bölgedeki pazarlarda özellikle ceviz içi çok ucuz. Bu yüzden bazı arkadaşlar üçer beşer kilo iç ceviz satın aldılar, ki aslında komik bir duruma da düşmüş olabiliriz. Polonya'dan ne getirdin. "İç ceviz". Komik bir durum ama ülkemize göre çok ucuz ne yapalım.

İlhan AYDIN

Teknik Öğretmen

 
Toplam blog
: 29
: 206
Kayıt tarihi
: 20.08.13
 
 

Anadolu Mesleki Eğitim Derneği mesleki eğitimde yeni fikirlerini, düşüncelerini, eleştirilerini v..